22.02.2023 р.( 2 год.)
Модуль «КРВ – 3.3»
Назва теми (компетентності): «Обладнання для волого- теплової обробки швейних виробів»
Посилання:
мережа Інтернет - https://uabooks.top/2513-23-vologo-teplova-obrobka-u-vigotovlenn-shveyni...
______________________________________________________________________________________________________
Модуль ББ КРВ 2-3
24.05.22 р.
Урок 14
Назва теми (компетентності): Контрольна робота.
Дати відповіді на запитання:
1. Який робочий орган затягує петлю після переплетення ниток у строчці?
2. Кривошипно-шатунний механізм голки перетворює обертові рухи у …
3. Головний вал машини обертається у…
4. Голководій переміщується у …
5. Для піднімання та опускання лапки використовують такі пристрої…
6. Назвати основні робочі деталі краєобметувальної машини.
7. Назвати переваги машин ланцюжкового стібка порівняно з машинами човникового стібка.
_____________________________________________________________________________________________________
Модуль ББ КРВ 2-3
23.05.22 р.
Урок 13
Назва теми (компетентності): «Правила технічної експлуатації швейних машин. Обов’язки швачки по догляду за швейною машиною.»
Посилання: підручник В.О. Кучер «Обладнання швейного виробництва» стор. 27-35,
мережа Інтернет -
https://www.xn----8sbemauadnrif7ki4b.com.ua/ua/content/57-smazka-shveyno...
https://www.xn----8sbemauadnrif7ki4b.com.ua/ua/content/72-uhod-za-shweyn...
https://oppb.com.ua/docs/prymirna-instrukciya-z-ohorony-praci-dlya-shvac...
https://janome.in.ua/uk/blog-ua/dogljad-za-shvejnoju-mashinoju;
https://schmetz.com.ua/uk/dogljad-za-shvejnou-mashynou/.
__________________________________________________________________________________________________
Модуль ББ КРВ 2-3
17.05.22 р. (2 год.)
Урок 11, 12
Назва теми (компетентності): «Краєобметувальні машини, догляд за швейними машинами»
1. Загальна характеристика краєобметувальних машин, робочі органи, призначення та взаємодія основних механізмів.
2. Заправка ниток в краєобметувальних машинах, процес утворення стібка.
3. Лабораторно- практична робота: «Вивчення процесу утворення краєобметувального стібка».
Порядок виконання роботи:
1. Ознайомитись з правилами техніки безпеки виконання ЛПР.
2. Пригадати основні прийоми роботи на спеціальній краєобметувальній машині.
3. Відповідь подати у письмовій формі.
4. Пригадати, які задіяні регулювання механізмів машини при виконанні зшивно-краєобметевальних швів.
5. За допомогою викрутки здійснити регулювання механізмів, а також виконати краєобметувальну строчцу на різних за товщиною тканинах.
6. Перевірити якість строчок.
7. Описати послідовність регулювання механізмів.
8. Описати послідовність чищення краєобметувальної машини.
9. Описати місця змащування механізмів машини.
10. Дані досліджень оформити в звіт по виконанню ЛПР.
Посилання: підручник В.О. Кучер «Обладнання швейного виробництва» стор. 299-338,
мережа Інтернет - https://www.youtube.com/watch?v=CCcZVtnuoDg, https://www.youtube.com/watch?v=OlwZcYV9fXY
________________________________________________________________________________________
Модуль ББ КРВ 2-3
16.05.22 р.
Урок 10
Назва теми (компетентності):«Обладнання для волого-теплової обробки швейних виробів»
1. Загальна характеристика обладнання для ВТО: праски, преси.
Посилання: мережа Інтернет - https://uabooks.top/2513-23-vologo-teplova-obrobka-u-vigotovlenn-shveyni...
_____________________________________________________________________________________________
Модуль ББ КРВ 2-3
10.05.22 р. (2 год.)
Урок 8, 9
Назва теми (компетентності): «Конструктивні особливості сучасних швейних машин човникового стібка»
1. Лабораторно-практична робота: « Підбір та кріплення голки, лапки в машинах човникового стібка. Регулювання довжини стібка».
Мета роботи: Закріпити знання по підбору та кріпленні голки, лапки в машині човникового стібка, вдосконалити навички регулювання довжини стібка.
Порядок виконання роботи:
1.1 Ознайомитись із структурною схемою машини.
1.2 Навчитись підбирати голку до машини.
1.3 Навчитись прикріпляти голку, лапку в машині
1.4 Вивчити регулювання механізмів голки, лапки.
1.5 Виконати строчки з різною довжиною стібка.
У звіті описати:
- визначити будову механізму голки.
- визначити будову вузла лапки.
- регулювання довжини стібка.
2. Лабораторно-практична робота: «Прийоми роботи на універсальній машині. Регулювання механізмів машини при виготовленні виробів з тканини різної товщини. Місця змащування механізмів машин».
Мета роботи: Закріпити, поглибити знання та набути практичних вмінь і навичок з таких питань:
1. Прийоми роботи на універсальній машині.
2. Регулювання механізмів машини при виготовленні виробів з тканини різної товщини.
3. Місця та способи змащування механізмів машин.
Порядок виконання роботи:
2.1 Виконайте строчку на зразках тканини різної товщини.
2.2 Відрегулюйте механізм зубчастої рейки та вузла лапки при виготовленні виробів з тканини різної товщини.
2.3 Визначте місця змащування механізмів машин.
У звіті описати:
- регулювання механізмів машини при виготовленні виробів з тканини різної товщини;
- які способи змащування застосовуються в машинах човникового стібка?
Посилання: підручник В.О. Кучер «Обладнання швейного виробництва» стор.100-102, 258-260.
________________________________________________________________________________________________________
Модуль ББ КРВ 2-3
09.05.22 р.
Урок 7
Назва теми (компетентності): «Конструктивні особливості сучасних швейних машин човникового стібка»
1. Призначення та взаємодія механізмів швейних машин човникового стібка в процесі утворення стібка.
2. Будова механізмів:
- механізм голки;
- механізм човника;
- механізм переміщення тканини;
- механізм зворотного ходу;
- механізм лапки.
Посилання: підручник В.О. Кучер «Обладнання швейного виробництва» стор. 173-176, 189-197, 205-210, 235-242, мережа Інтернет - http://vpu3.net.ua/page15.html
________________________________________________________________________________________________________
Модуль ББ КРВ 2-3
03.05.22 р. (2год.)
Урок 5, 6
Назва теми (компетентності): «Загальна характеристика машин човникового стібка»
1. Будова регуляторів натягу верхньої та нижньої ниток. Методи регулювання натягу ниток. Дефекти строчки при неправильному натягу ниток, способи їх виявлення та усунення.
2. Будова та властивості човникового стібка. Характеристика процесу утворення човникового стібка.
3. Лабораторно-практична робота: Тема «Заправлення ниток в машинах човникового стібка. Вивчення процесу утворення човникового стібка».
Мета: вивчити взаємодію механізмів універсальних швейних машин човникового стібка в процесі утворення стібка на машинах з обертовим човником.
Хід роботи:
1. Описати послідовність заправки верхньої і нижньої ниток в машині
TYPICAL 6150М.
2. Вивчити і описати процес утворення стібка та характер руху робочих органів машини TYPICAL 6150М.
3. При оформлені звіту подати спрощений малюнок процесу утворення стібка, де вказати положення голки, човника, ниткопритягувача, рейки, лапки, пояснити роботу, рух кожного робочого органу на всіх етапах утворення стібка
Теоретична частина.
Двониткова човникова строчка утворюється верхньою (голковою) та нижньою (човниковою) нитками, які переплітаються між собою. Відстань між двома проколами голки визначає довжину стібка.
Строчка важко розпускається, міцна, не розривається, не здатна сильно розтягуватися (12-15%). Коефіцієнт витрати ниток становить 1,2-1,7. Зокрема на шов для тонких вовняних тканин, використовують приблизно 1300мм верхньої і нижньої нитки. Коефіцієнт =1,3. Човникова строчка утворюється при взаємодії робочих органів: голки, човника, ниткопритягувача, зубів рейки переміщення матеріалу, лапки.
Виконання роботи:
Заправити верхню голкову нитку.
Заправити нижню човникову нитку.
Прослідкувати траєкторію руху робочих органів машини.
Ознайомитися з процесом утворення двохниткового човникового стібка на машині TYPICAL 6150М.
Оформити ЛПР згідно вимог оформлення звіту.
Посилання: підручник В.О. Кучер «Обладнання швейного виробництва» стор. 42-44, 47-53,
мережа Інтернет - https://www.xn----8sbemauadnrif7ki4b.com.ua/ua/content/233-regulirovka-n...,
https://naurok.com.ua/prezentaciya-chovnikoviy-stibok-ta-proces-yogo-utv...,
http://vpu3.net.ua/page7.html
__________________________________________________________________________________________________
Модуль ББ КРВ 2-3
02.05.22 р.
Урок 4
Назва теми (компетентності): «Загальна характеристика машин човникового стібка»
1. Будова машинної голки.
2. Послідовність заправки ниток в машинах різних класів.
3. Будова човникового комплекту.
4. Заправка нижньої нитки.
Посилання: підручник В.О. Кучер «Обладнання швейного виробництва» стор. 54-61, 63-71, 81-82
мережа Інтернет - http://vpu3.net.ua/page4.html, https://studfile.net/preview/2413363/page:7/
______________________________________________________________________________________________________
Модуль ББ КРВ 2-3
26.04.22 р. (2 год.)
Урок 2, 3
Назва теми (компетентності): «Загальна характеристика машин човникового стібка»
1.Технічна характеристика машин човникового стібка різних класів. Основні частини швейної машини. Привід машини. Головний вал.
2. Конструктивна схема швейної машини. Поняття про ОРО швейної машини. Робоча зона швейної машини. Функції ОРО в процесі утворення човникового стібка. ».
Посилання: підручник В.О. Кучер «Обладнання швейного виробництва» стор.27-46,
мережа Інтернет - http://vpu3.net.ua/page3.html, https://studfile.net/preview/7268957/page:6/
________________________________________________________________________________________________________
Модуль ББ КРВ 2-3
25.04.22 р.
Урок 1
Назва теми (компетентності): «Вступ»
1. Загальні відомості про швейне обладнання.
2. Класифікація швейних машин.
Посилання: підручник В.О. Кучер «Обладнання швейного виробництва» стор. 5 - 24, мережа Інтернет - http://boguslav-vpusp.net.ua/images/Files/Kravec/Shveyne_obladnannya.pdf
________________________________________________________________________________________________________
2022-2023 навчальний рік
Викладач Попруга О. В.
________________________________________________________________________________________________________
Згідно робочого навчального плану години з предмету "Обладнання швейного виробництва" вичитані 11 квітня 2022 року
11 квітня 2022 року
Навчальні компетенції:
Урок № 49
Найменування компетенцій: виконання нескладного ремонту окремих деталей виробів , пошиття штор.
Лабораторно-практична робота № 11.
Найменування компетенцій: Організація машинного робочого місця, оснащеного пристроями малої механізації. Робота на машинах з різноманітними пристосуваннями, дотримування правил техніки безпеки.
Навчальні посібники: В.В. Ісаєв «Обладнання швейних підприємств» стор. 61-64
Сайти:
https://www.youtube.com/watch?v=wdWaiuLppDI – засоби малої механізації
Матеріально-технічне забезпечення:
Робота виконується в домашніх умовах, тому використовуйте наявні побутові машини та пристосування малої механізації до цих машин, викрутка, клаптики тканини, зошит, ручка, інструкційна карта послідовності виконання ЛПР.
Порядок виконання роботи:
1. Ознайомитись з правилами техніки безпеки виконання ЛПР.
2. Пригадати основні прийоми роботи на швейних машинах.
3. Відповідь подати у письмовій формі.
4. Розглянути пристосування малої механізації до даної машини, прочитати інструкцію використання конкретного пристосування.
5. За допомогою викрутки здійснити заміну лапки на вибране пристосування ММ. Використати 4 види пристосувань ММ.
6. Виконати операції за допомогою пристосувань.
7. Перевірити якість роботи.
8. Записати в зошит для ЛПР правила техніки безпеки.
9. Описати послідовність виконання роботи для кожного пристосування ММ.
10. Дані досліджень оформити в звіт по виконанню ЛПР.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4 квітня 2022 року
Навчальні компетенції: виконання нескладного ремонту окремих деталей виробів , пошиття штор.
Урок 48.
Найменування компетенцій: засоби малої механізації при виготовленні штор.
Навчальні посібники:
В.В. Ісаєв «Обладнання швейних підприємств» стор. 61-64
Сайти:
https://www.youtube.com/watch?v=wdWaiuLppDI – засоби малої механізації
Теоретичні відомості:
Машини, оснащені пристосуваннями малої механізації, сприяють:
1) полегшенню обробки виробів;
2) зниженню собівартості швейних виробів;
3) скороченню терміну обробки виробів;
4) покращенню якості виробів;
5) скороченню термінів навчання робітників. Засоби малої механізації різноманітні за будовою та призначенням. Умовно їх можна поділити на сім класів.
1 клас — пристосування для виконання крайових та інших оздоблювальних строчок.
2 клас — пристосування для обробки зрізів деталей способом підгинання.
3 клас — пристосування для окантовування зрізів деталей.
4 клас — пристосування для виготовлення дрібних деталей (шльовок, пат тощо).
5 клас — пристосування для настрочування тасьми, сутажу, аплікацій.
6 клас - пристосування для вистьобування деталей на утеплювальній основі.
7 клас — пристосування для виконання різних машинних швів.
Зі значної кількості засобів малої механізації, що застосовуються у швейній промисловості, ознайомимося з найбільш типовими.
Проста направляюча лінійка . Застосовується при пошитті одягу і призначена для виконання строчки паралельно краю деталі. Складається з металевої пластини, на якій з лівого боку — бортик — упор для краю тканини; з правого боку — розріз для регулювання ширини шва та кріплення гвинтом до платформи машини. Лінійку можна пересувати на різну відстань від голки.
Відкидна дворожкова лінійка. Застосовується для виконання паралельних оздоблювальних строчок по краю коміра, манжет, лацкану тощо. Відкидна дворожкова лінійка складається з нерухомої лінійки , що закріплюється гвинтами до платформи машини, та рухомої (відкидної) лінійки . Рухома лінійка з'єднується з лінійкою шарнірним гвинтом. Лінійка встановлюється на більшу ширину шва, а при зміні ширини шва — на меншу величину. При цьому лінійку повертають так, щоб вона знаходилася зверху нерухомої лінійки.
Існують також трирожкові лінійки, принцип роботи яких такий самий, як і дворожкових.
Лінійка-рубильник. Застосовується для подвійного підгинання зрізу деталей виробу з шовкових, бавовняних та інших платтяних тканин.
Складається лінійка-рубильник з пластини з розрізом для кріплення лінійки до платформи машини. На кінці лінійки закріплений рубильник (пластина завиткоподібна). Лінійка закріплюється на платформі так, щоб рубильник знаходився перед лапкою.
Лінійка—обкантовувач. Застосовується для обкантовування краю деталі тасьмою та виготовлення вішалок. Лінійка складається з пластини, прикріпленої до платформи машини гвинтами. На передньому кінці пластини закріплена двостороння завиткоподібна трубка, яка встановлюється перед лапкою.
Рубильник для виготовлення хомутиків та бретелей. Рубильник має установочну пластину , яка закріплюється гвинтами до платформи машини; пластину-фіксатор, що має подовжені прорізи для установки рубильника відносно голки. Трубка з розширеним кінцем у вигляді конуса жорстко з'єднується з фіксатором.
Лапка з направляючими лінійками. Така лапка є однорожковою. На лапки закріплена направляюча лінійка за допомогою гвинта. Лінійка закріплена в стійці лапки за допомогою гвинта.
Розташування лінійок може змінюватись. Лапка з направляючими лінійками використовується для застрочування складок.
Лапка з рухомою градуйованою лінійкою. Однорожкова лапка. До стійки лапки прикріплена гвинтом пружина. Пружина притискує направляючу лінійку до лапки.
Для переміщення лінійки використовують важіль. Лінійка застосовується для виконання крайових строчок зі зміною їх ширини та точного виміру.
Лапка для настрочування тасьми. Лапка 1 має у передній частині прямокутний виріз через який пропущений стрижень. Тасьма заправляється зверху стрижня і через виріз пропускається під лапку.
Часто до лапки застосовують додаткову голкову пластину та направляючу лінійку, які допомагають зберегти правильне розташування тасьми від краю деталі.
Лапка з рухомою направляючою лінійкою. Застосовується для вистьобування деталей з бавовняних, шовкових тканин з утеплювальною прокладкою.
Направляюча лінійка лапки повинна переміщуватися точно відносно попередньої строчки, щоб забезпечити паралельність строчок.
Лапка для настрочування «блискавки».
Лапка для настрочування сутажу застосовується для оздоблення дитячих виробів та жіночого одягу сутажем. Підошва лапки оснащена прохідною канавкою для заправлення сутажу. У процесі шиття сутаж проколюється голкою разом з тканиною і не зміщується у бік.
Лапка для застрочування шнура. Щоб за даної операції шнур не пришивався до тканини, а голка не проколювала шнур, канавка для направлення шнура зроблена у правому вкороченому ріжку лапки на необхідній відстані від голки. Рукою необхідно підігнути тканину і направити шнур в її згин.
Пристрій для обкантовування зрізів деталей смужкою тканини, тасьмою, строчкою. Застосовується для обкантовування зрізів деталей при виготовленні білизни, легкого одягу, плащів, пальто.
Дайте відповіді на запитання:
1. Для чого використовують засоби малої механізації?
2. Чи полегшують роботу швачки засоби малої механізації?
3. Назвіть основні класи умовного розподілу пристосувань відповідно до технологічного процесу.
4. Порівняйте кількість прийомів при виконанні запошивного шва вручну і з застосуванням ЗММ.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
23 - 28 березня 2022 року
Навчальні компетенції: основні несправності в роботі швейних машин та їх технічне обслуговування.
Урок № 46-47
Найменування компетенцій: лабораторно-практична робота № 10:
Найменування компетенцій: «Ознайомлення з усуненням неполадок в роботі універсальних зшивних машин.»
Навчальні посібники:
В.В. Ісаєв «Обладнання швейних підприємств» стор. 70-72.
Сайт : https://studfile.net/preview/7268957/page:21/ - Неполадки в роботі швейної машини
- Матеріально-технічне забезпечення:
Універсальні зшивні машини TYPICAL GC6150M – 10 шт., викрутка, клаптики тканини, зошит, ручка, інструкційна карта послідовності виконання ЛПР.
Порядок виконання роботи:
1. Ознайомитись з правилами техніки безпеки виконання ЛПР.
2. Пригадати основні прийоми роботи на універсальних зшивних машинах.
3. Виконати регулювання натягнення човникової та голкової ниток для утворення якісної строчки.
4. Вияснити причини пропусків стібків та усунути неполадки.
5. Дослідити причини обриву верхньої нитки та ліквідувати їх.
6. Перевірити якість строчок.
7. Описати послідовність чистки універсальної швейної машини..
8. Описати місця змащування механізмів машини.
9. Дані досліджень оформити в звіт по виконанню ЛПР.
_____________________________________________________________________________________________________________________
23 березня 2022 року
Навчальні компетенції: Основні несправності в роботі швейних машин, їх технічне обслуговування.
Урок 45.
Найменування компетенцій: технічне обслуговування швейних машин.
Навчальні посібники:
В.В. Ісаєв «Обладнання швейних підприємств» стор. 70-72
Сайти:
https://www.youtube.com/watch?v=N9y_5nnQE4o&list=RDCMUCzIXFnmjBQ8m4EzPy2... – чистка і змащування
Теоретичні відомості:
Технічне обслуговування машин. Планово попереджувальний ремонт (ППР) - це система організаційних і технічних заходів по догляду, нагляду, обслуговуванню і ремонту обладнання, які проводяться за раніше розробленим планом з метою забезпечення повною працездатністю і максимальною продуктивністю. Планово-попереджувальний ремонт складається з капітального, поточного і середнього ремонту.
Поточний ремонт - при якому здійснюється часткове розбирання обладнання, усуваються певні недоліки в вузлах і механізмах шляхом заміни деталей новими або раніше відремонтованими.
Середній ремонт - при якому здійснюється часткове розбирання машини, замінюють або відновлюють зношені деталі, регулюють механізм і перевіряють правильність взаємного розміщення різних деталей машини.
Капітальний ремонт - при якому здійснюється повне розбирання машини, промивання і протирання всіх деталей, відновлення або заміна всіх зношених деталей і вузлів, збирання пофарбування, регулювання і налагодження всіх механізмів.
Технічний огляд обладнання проходить за графіком між плановими ремонтами. Огляди необхідні для перевірки якості догляду за обладнанням і його ремонт, а також для визначення черговості ремонту, складання графіків середнього і капітального ремонтів.
Чищення і мащення машини. Після закінчення роботи машину треба почистити і змастити. Чищення машини проводиться спеціальною щіткою, якою прибирається пил з рейкової вилки, рейки, човникового пристрою; всі деталі протирають ганчіркою, особливо ті, які знаходяться в стійці рукава і під платформою; протирають піддонник.
Поставивши машину в робоче положення, змащують деталі в рукаві машини, деталі стійки, всередині головки, під платформою. Для швейних машин використовують такі марки масел: «Велосит», вазелінове, індустріальне -12, солідол мастильний.
Після закінчення мащення вручну повертають махове колесо, щоб масло обтікало деталі, створюючи масляну ванну, захищаючи деталі від спрацьовування.
Контрольні запитання:
1. Які види робіт планується виконувати в ППР.
2. Який із видів ремонтів швейної машини найбільш трудомісткий?
3. Опишіть послідовність виконання операцій чистки і змащування машини.
___________________________________________________________________________________________________________________________________
21березня 2022 року
Навчальні компетенції: Основні несправності в роботі швейних машин.
Урок 44.
Найменування компетенцій:
Основні несправності в роботі швейних машин.
Навчальні посібники:
В,В,Ісаєв «Обладнання швейних підприємств» стор. 68-70
Сайти:
https://www.youtube.com/watch?v=N9y_5nnQE4o- ремонт і регулювання 1022кл.
https://www.youtube.com/watch?v=ltGj0vUpMSY&list=RDCMUCzIXFnmjBQ8m4EzPy2... регулювання строчки
https://www.youtube.com/watch?v=N9y_5nnQE4o&list=RDCMUCzIXFnmjBQ8m4EzPy2... – чистка і змащування
https://jak.koshachek.com/articles/nepoladki-shvejnoi-mashini-tipovi-nes... - неполадки швейної машини
Теоретичні відомості:
Сучасне швейне обладнання здатне на виконання найрізноманітніших завдань - від складного пошиття одягу або її ремонту до вишивки різних складних малюнків. Але в роботі будь-якої техніки в процесі эксплуатації виникають різні несуттєві неполадки. Працювати на швейній машині з неполадками доставляє багато не зручностей і практично неможливо. У цій статті ми коротко розглянемо часті неполадки в роботі швацької техніки що мають загальний характер наладок як в промислові швейні машини так і в побутовому швацькому устаткуванні. Характерні несправності і неполадки в роботі швацьких машин :
Петляє верхня або нижня нитка і отримуємо некрасиву строчку - це відбувається у разі недостатнього натягнення ниток як у регуляторі натягу верхньої нитки, так і в шпульному ковпачку, а для машин з горизонтальним розташуванням човникового пристрою в пластиковому шпулеутримувачі. Для наладки цієї несправності рекомендується:
• очистити від сміття пластини регуляторів верхнього натягнення і пластину фіксації нитки в шпулеутримувачі
• перевірити працездатність притиску нитки верхнього ниткопритягувача і легкого натягнення на шпульному пристрої
• глибоко провести нитку між шайбами при заправці верхньої нитки і провести нитку під пластину шпулеутримувачі
• виставити регулятор верхнього притиску нитки на середнє значення ( буває по різному звичайне позначається Auto або 4-5 на колесі натягнення залежно від виробника) і послабити повністю нижнє натягнення, довівши його до якісного шва.
Обрив нитки зазвичай обривається верхня нитка оскільки на неї робиться сильніше натягнення у момент скидання з човникового пристрою при формуванні рядка щоб уникнути цій неприємності треба обернувши увагу в першу чергу на:
• неправильна заправка верхньої нитки - вимагається заправити машину в правильній послідовності
• сильне натягнення верхньої нитки - ослабити натягнення регулятора натягнення верхньої нитки та налаштувати натягнення у ковпачку
• неякісна голка або неправильно підібрана за характеристиками до тканини або нитки, зробити заміну голки на відповідні параметри до правильної роботи зазвичай такі таблиці є присутні в інструкціях до машин
• зверніть увагу на якість нитки не застосовуйте нитки ХБ часів СРСР і дешевих неякісних китайський брендів.
Поломка голки дуже часто відбувається із-за неуважного поводження з машиною: неправильно встановлена голка, відкручування голкової пластини, неправильна установка шпульного ковпачка, неузгодженість руху голки і механізму просування тканини, неправильна установка човника в першу чергу зверніть увагу на:
• товщина голки не відповідає товщині ниток і щільності тканини рекомендуємо голку, нитки підібрати у відповідність з щільністю оброблюваного матеріалу.
• голка погано закріплена або вставлена не до кінця вставити голку і затягнути гвинт до упору
• викривлення голки замінити голку, не рекомендуємо тягнути тканину руками в процесі шиття
• неправильне положення лапки, перевірити правильність установки і відповідність її до виконуваної операції якщо
• голкова пластина під час шиття зрушується з місця, необхідно міцніше затягнути гвинти її кріплення.
Контрольні запитання:
1. Назвіть причини утворення тугої строчки.
2. Ваші дії, якщо строчка «петляє зверху»?
3. Перерахуйте причини поломки голки.
4. Назвіть основні неполадки в роботі швейних машин.
5. В наслідок яких несправностей виникає строчка з косими стібками?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
16 березня 2022 року
Навчальні компетенції: зшивно-обметувальні машини.
Урок № 43
Найменування компетенцій: лабораторно-практична робота № 9:
Найменування компетенцій: заправлення ниток в зшивно-обметувальних машинах. Вивчення процесу утворення зшивно-обметувального стібка.
Навчальні посібники:
1. В.О. Кучер «Обладнання швейного виробництва» стор. 299-334
Сайти:
https://www.youtube.com/watch?v=OlwZcYV9fXY- заправка і регулювання
Матеріально-технічне забезпечення:
Зшивно-краєобметувальна машина TYPICAL GN 795D. , викрутка, клаптики тканини, зошит, ручка, інструкційна карта послідовності виконання ЛПР.
Порядок виконання роботи:
1. Ознайомитись з правилами техніки безпеки виконання ЛПР.
2. Пригадати основні прийоми роботи на спеціальній краєобметувальній машині.
3. Відповідь подати у письмовій формі.
4. Пригадати, які задіяні регулювання механізмів машини при виконанні зшивно-краєобметевальних швів.
5. За допомогою викрутки здійснити регулювання механізмів, а також виконати краєобметувальну строчцу на різних за товщиною тканинах.
6. Перевірити якість строчок.
7. Описати послідовність регулювання механізмів.
8. Описати послідовність чистки оверлока.
9. Описати місця змащування механізмів машини.
10. Дані досліджень оформити в звіт по виконанню ЛПР.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
16 березня 2022 року
Навчальні компетенції: зшивно-обметувальні машини.
Урок № 42
Найменування компетенцій: основні регулювання механізмів зшивно-обметувальних машин.
Навчальні посібники:
Сайти:
https://www.youtube.com/watch?v=OlwZcYV9fXY- заправка і регулювання
https://www.youtube.com/watch?v=OlwZcYV9fXY- заправка і регулювання
Контрольні запитання:
1. Як відрегулювати довжину стібка краєобметувальної машини?
2. За допомогою якого гвинта регулюється тиск лапки на машину?
3. Опишіть послідовність чистки машини.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
14 березня 2022 року
Навчальні компетенції: зшивно-обметувальні машини.
Урок № 41
Найменування компетенцій: Технічна характеристика промислового оверлока TYPICAL GN 795D. Заправлення ниток в зшивно-обметувальних машинах.
Навчальні посібники:
Сайти:
1. https://overlock.com.ua/typical-gn795d-pyatinitochnyy-overlok-s-vstroenn... характеристика оверлока TYPICAL GN 795D
2. https://www.youtube.com/watch?v=CCcZVtnuoDg – заправка ниток в 4-х нитковий оверлок
Дайте відповідь на питання:
1. Яку роботу можна виконувати на 5-ти нитковому оверлоку?
2. Як регулювати натягнення нитки в оверлоку?
3. Чим можна замінити оверлок?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
11 листопада 2021 року
Навчальні компетенції: конструктивні особливості сучасних швейних машин човникового стібка.
Урок № 9
Найменування компетенцій: лабораторно-практична робота № 3:
Прийоми роботи на універсальній машині. Регулювання механізмів машини при виготовленні виробів з тканин різної товщини. Місця змащування механізмів машин.
Навчальні посібники:
1. В.О. Кучер «Обладнання швейного виробництва» стор.82-90
Сайти:
Матеріально-технічне забезпечення:
Машина 1022-Мкл. ОЗЛМ, викрутка, клаптики тканини, зошит, ручка, інструкційна карта послідовності виконання ЛПР.
Порядок виконання роботи:
1. Ознайомитись з правилами техніки безпеки виконання ЛПР.
2. Пригадати основні прийоми роботи на універсальній швейній машині.
3. Відповідь подати у письмовій формі.
4. Пригадати, які задіяні регулювання механізмів машини при виготовленні виробів з тканин різної товщини.
5. За допомогою викрутки здійснити регулювання механізмів, а також прокласти строчки на різних за товщиною тканинах.
6. Перевірити якість строчок.
7. Описати послідовність регулювання механізмів.
8. Описати місця змащування механізмів машини.
9. Дані досліджень оформити в звіт по виконанню ЛПР.
_____________________________________________________________________________________________________________________
9 листопада 2021 року
Навчальні компетенції: конструктивні особливості сучасних швейних машин човникового стібка.
Урок № 8
Найменування компетенцій: лабораторно-практична робота:
Підбір та кріплення голки, лапки в машинах човникового стібка. Регулювання довжини стібка
Навчальні посібники:
1. В.О. Кучер «Обладнання швейного виробництва» стор.82-90
Сайти:
https://ru.calameo.com/read/005793611a08004240b73 стор. 55-59
Матеріально-технічне забезпечення: схема машини 1022-М кл. інстукційна карта, схематичні картки.
Порядок виконання роботи:
1. Ознайомитись зі структурною схемою машини.
2. Навчитись підбирати голку до машини.
3. Навчитись закріпляти голку, лапку в машині.
4. Вивчити регулювання механізмів голки, лапки.
У звіті описати:
1. Будову механізму голки.
2. Будову вузла лапки.
3. Висновок.
_______________________________________________________________________________________________________________________
4 листопада 2021 року
Навчальні компетенції: конструктивні особливості сучасних швейних машин човникового стібка.
Урок № 7
Найменування компетенцій: призначення та взаємодія механізмів швейних машин човникового стібка в процесі утворення стібка. Будова механізмів.
Навчальні посібники:
1. В.О. Кучер «Обладнання швейного виробництва» стор.173-180,189-197
Сайти:
http://vpu3.net.ua/page8.html -будова механізму голки
http://vpu3.net.ua/page9.htm - будова човника
http://vpu3.net.ua/page15.html - будова ниткопритягувача
Дайте відповідь на запитання:
1. Який робочий орган затягує петлю після переплетення ниток у строчці?
2. Кривошипно-шатунний механізм голки перетворює обертові рухи у …
3. Головний вал машини обертається у…
4. Голководій переміщується у …
5. Для піднімання та опусканнялапки використовують такі пристрої…
___________________________________________________________________________________________________________________________________
2 листопада 2021 року
Навчальні компетенції: загальна характеристика машин човникового стібка.
Урок № 6
Найменування компетенцій: лабораторно-практична робота : заправлення ниток в машинах човникового стібка. Вивчення процесу утворення човникового стібка.
Навчальні посібники:
1. В.О. Кучер «Обладнання швейного виробництва» стор.47, 66-68, 42-43
Сайти:
http://vpu3.net.ua/page7.html - човниковий стібок, процес його утворення. Відео в кінці.
Лабораторно- практична робота №1.
Найменування компетенцій: заправлення ниток в машинах човникового стібка. Вивчення процесу утворення човникового стібка.
Мета: вивчити взаємодію механізмів універсальних швейних машин човникового стібка в процесі утворення стібка на машинах з обертовим човником.
Матеріально-технічне забезпечення уроку:
Машини TYPICAL 6150М
Схеми «Процес утворення двохниткового човникового стібка»
Література В.О. Кучер «Обладнання швейного виробництва»
Хід роботи:
1. Описати послідовність заправки верхньої і нижньої ниток в машині
TYPICAL 6150М.
2. Вивчити і описати процес утворення стібката характер руху робочих органів машини TYPICAL 6150М.
3. При оформлені звіту подати спрощений малюнок процесу утворення стібка, де вказати положення голки, човника, ниткопритягувача, рейки, лапки, пояснити роботу, рух кожного робочого органу на всіх етапах утворення стібка
Теоретична частина.
Двохниткова човникова строчка утворюється верхньою (голковою) та нижньою (човниковою) нитками, які переплітаються між собою. Відстань між двома проколами голки визначає довжину стібка.
Строчка важко розпускається, міцна, не розривається, не здатна сильно розтягуватися (12-15%). Коефіцієнт витрати ниток становить 1,2-1,7. Зокрема на шов для тонких вовняних тканин, використовують приблизно 1300мм верхньої і нижньої нитки. Коефіцієнт =1,3. Човникова строчка утворюється при взаємодії робочих органів: голки, човника, ниткопритягувача, зубів рейки переміщення матеріалу, лапки.
Виконання роботи:
Заправити верхню голкову нитку.
Заправити нижню човникову нитку.
Прослідкувати траєкторію руху робочих органів машини.
Ознайомитися з процесом утворення двохниткового човникового стібка на машині TYPICAL 6150М.
Оформити ЛПР згідно вимог оформлення звіту.
___________________________________________________________________________________________________________________________________
1.04.21 р. (2 год.)
Предмет «Обладнання швейного виробництва»
Назва теми (компетентності): «Засоби малої механізації.»
Посилання: Підручник В.О. Кучер «Обладнання швейного виробництва» стор. 263-297
мережа Інтернет Засоби малої механізації до швейних машин
_______________________________________________________________________________________________________________________________________
25.03.21 р. (2 год.)
Предмет «Обладнання швейного виробництва»
Назва теми (компетентності): Лабораторна робота Тема «Ознайомлення з усуненням неполадок в роботі універсальних зшивних машин».
Мета: закріпити та поглибити теоретичні знання з теми «Основні несправності в роботі швейних машин та їх технічне обслуговування.»
Посилання:
Підручник В.О. Кучер «Обладнання швейного виробництва» стор. 105-109.
25.03.21 р. (1 год.)
Предмет «Обладнання швейного виробництва»
Назва теми (компетентності): «Основні несправності в роботі швейних машин. Технічне обслуговування швейних машин.»
Посилання: мережа Інтернет Неполадки у роботі швейних машин та їх усунення www.kozelets-mnvk.edukit.cn.ua › downloads
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
21.01.21 р.
Предмет «Обладнання швейного виробництва»
Назва теми (компетентності): Лабораторна робота Тема «Вивчення процесу виконання потайної строчки.»
Мета: Вивчити конструкцію машин потайного стібка , навчитися основним принципам роботи, а також ознайомитися з правилами керування машиною і регулюванням механізмів.
Порядок виконання роботи:
1. Вивчити принцип роботи машин потайного стібка і їх окремих механізмів.
2. Основні регулювання та змащування механізмів.
3. Прийоми роботи на машинах потайного стібка.
4. Оформити лабораторний звіт.
У звіті описати:
1. Для чого призначені швейні машини 85 кл.(285 кл.) ПЗМ, 761кл.(790 кл.) фірми «Паннонія»?
2. Визначте призначення основних робочих деталей.
3. Дайте порівняльну характеристику машин 85 кл. ПЗМ та 285 кл. ПЗМ.
4. Назвати основні регулювання та описати систему змащування швейної машини, 761кл. фірми «Паннонія».
Посилання:
Підручник В.О. Кучер «Обладнання швейного виробництва» стор. 341-364
Мережа Інтернет http://www.myshared.ru/slide/1190024/
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
19.01.21 р. (2 год.)
Предмет «Обладнання швейного виробництва»
Назва теми (компетентності): «Машини зигзагоподібної строчки. Машини потайного стібка.»
Мета: Вивчити конструкцію машин зигзагоподібної строчки, машин потайного стібка , навчитися основним принципам роботи, а також ознайомитися з правилами керування машиною і регулюванням механізмів.
1. Машини зигзагоподібної строчки.
Посилання: Мережа Інтернет https://vunivere.ru/work24171
2. Машини потайного стібка.
Посилання:
Підручник В.О. Кучер «Обладнання швейного виробництва» стор. 341-361
Мережа Інтернет http://www.myshared.ru/slide/1190024/
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
14.01.21 р.
Предмет «Обладнання швейного виробництва»
Назва теми (компетентності): «Вивчення процесу пришивання гудзиків.»
Мета: Вивчити конструкцію машини 27 класу та процес пришивання гудзиків, навчитися основним принципам роботи, а також ознайомитися з правилами керування машиною і регулюванням механізмів.
Порядок виконання роботи:
1. Вивчити принцип роботи машини 27 класу ПМЗ і її окремих механізмів.
2. Ознайомитися з основними регулюваннями та змащуванням механізмів.
3. Ознайомится з прийомами роботи на гудзикових машинах-напівавтоматах та процесом пришивання гудзиків.
4. Оформити лабораторний звіт.
У звіті описати:
1. Для чого призначена швейна машина 27 класу?
2. Навести технічну характеристику швейної машини 27класу. Охарактеризувати основні механізми даної швейної машини.
3. Описати механічну технологію пришивання гудзиків на машині 27 класу.
4. Назвати основні регулювання та описати систему змащування швейної машини 27 класу.
Посилання:
Мережа Інтернет http://dspace.msu.edu.ua:8080/bitstream/123456789/3337/1/Boksha%20N.I._%...
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
12.01.21 р.
Предмет «Обладнання швейного виробництва»
Назва теми (компетентності): «Ґудзикові машини.»
Мета: Вивчити конструкцію та процес пришивання гудзиків на машині 27 клас ПМЗ, навчитися основним принципам роботи, а також ознайомитися з правилами керування машиною і регулюванням механізмів.
1. Вивчити принцип роботи машини 27 класу ПМЗ і її окремих механізмів.
2. Основні регулювання та змащування механізмів.
3. Прийоми роботи на гудзикових машинах-напівавтоматах.
Посилання:
Мережа Інтернет http://dspace.msu.edu.ua:8080/bitstream/123456789/3337/1/Boksha%20N.I._%...
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
12.01.21 р.
Предмет «Обладнання швейного виробництва»
Назва теми (компетентності):
Лабораторно-практична робота Тема:« Ознайомлення з конструкцією, основними регулюваннями та змащуванням петельних машин-напівавтоматів. Придбання навичок заправлення петельних машин та виготовлення петель».
Мета роботи: Закріпити, поглибити знання та набути практичних вмінь і навичок з таких питань:
1.Ознайомлення з конструкцією петельних машин-напівавтоматів.
2. Основні регулювання та змащування петельних машин-напівавтоматів.
3. Прийоми роботи на петельних машинах-напівавтоматах.
Порядок виконання роботи:
1. Проаналізувати швейні машини-напівавтомати, що використовуються для виготовлення одягу.
2. Вивчити принципи роботи машини 25-А класу ПМЗ і її окремих механізмів.
3. Оформити лабораторний звіт.
Теоретичні відомості:
Для виготовлення петель на одязі застосовуються циклові машини напівавтомати (поширена назва – петельні напівавтомати) різних виробників. Залежно від виду виробу, моделі, виду матеріалу, особливостей експлуатації виробу петлі виготовляються різної форми, з різною структурою стібків, шириною кромок, типом закріпок та кількістю параметрів регулювання. Прорізання або прорубування петлі на різних петельних напівавтоматах виконується до або після обметування кромок і виконання другої закріпки. Петельні машини-напівавтомати є спеціалізованими зигзаг-машинами, зигзагоподібне розташування стібків в кромках і в закріпках досягається поєднанням вертикальних і горизонтальних переміщень голки впоперек строчки з переміщенням матеріалу уздовж строчки або поєднанням тільки вертикальних переміщень голки з переміщенням матеріалу впоперек і уздовж програмними переміщеннями матерілу.
Для виготовлення петель на виробах з легких тканин (матеріали сорочечної і платтяної груп) застосовується човникове або однониткове ланцюгове переплетення. При виготовленні петель на швейних виробах з матеріалів костюмної 53 або пальтової групи застосовують комбіноване ланцюгове переплетення з використанням каркасної нитки для створення рельєфності петлі. Типовим представником петельного напівавтомату човникового стібка для виготовлення прямих петель з двома закріпками по кінцях на білизні, легкому одязі, костюмах і трикотажних виробах є машина-напівавтомат 25-А кл. ПМЗ і 25-1 кл. ПМЗ . Технічна характеристика машини-напівавтомату 25-А кл. ПМЗ:
Частота обертання головного валу при обметуванні кромок петлі..2000 об/хв.
Частота обертання головного валу за 10-12 проколів голки до кінця виготовлення петлі…………………………………………1000 об/хв.
Довжина петлі……………………………………………….....від 9,0 до 24,0 мм
Ширина кромок петлі………………………………………….. від 1,0 до 2,5 мм
Ширина петлі (довжина закріпки)……………………………………..до 4,5 мм
Довжина стібка………………………………………………………... 0,5-1,0 мм
Число проколів у закріпці…………………………………………………..11-15
Кількість закріпок………………………………………………………………...2
Для того, щоб робочі органи петельного напівавтомату одержували певні закони руху, напівавтомат має наступні механізми:
- кривошипно-повзунний механізм вертикального переміщення голки;
- механізм поперечного переміщення голки з регульованими параметрами Z1 , Z 2 ;
- кривошипно-коромисловий механізм ниткопритягувача;
- механізм центрально-шпульного човника, що обертається;
- механізм переміщення матеріалу з регульованими параметрами l1 і l2 ;
- механізм ножа для прорубування петлі;
- механізм автоматичної зупинки головного валу;
- механізм обрізання верхньої і нижньої ниток.
В машині-напівавтоматі 25-А кл. ПМЗ передбачено регулювання наступних параметрів петлі і режимів роботи робочих органів механізмів:
- положення голки по висоті щодо носика човника;
- ширина кромок петлі;
- положення голки щодо прорізу голкової пластини;
- своєчасність поперечного і зворотно-поступального рухів голки;
- зазор між лівою і правою кромками петлі;
- ширина закріпок;
- число проколів при виготовленні закріпок;
- довжина петлі;
- величина подачі матеріалу (довжина стібка);
- зусилля притиску матеріалу до голкової пластини;
- момент включення механізму ножа для прорубування матеріалу;
- положення ножа по висоті щодо прорізу в голковій пластині;
- час виключення напівавтомата.
У звіті описати:
1. Для чого призначена швейна машина 25-А кл?
2. Навести технічну характеристику швейної машини 25 –А кл. Охарактеризувати основні механізми даної швейної машини.
3. Описати механічну технологію виготовлення петель на машині 25-А кл.
4. Назвати основні регулювання та описати систему змащування швейної машини 25-А кл.
5. Які, на вашу думку, перспективи розширення області використання швейних машин напівавтоматичної дії? Чи можлива повна заміна в технології швейного виробництва машинами-автоматами? Обгрунтуйте відповідь.
Посилання:
Мережа Інтернет http://dspace.msu.edu.ua:8080/bitstream/123456789/3337/1/Boksha%20N.I._%...
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10.11.20 р.
Предмет «Обладнання швейного виробництва»
Назва теми (компетентності): Лабораторно-практична робота: «Підбір та кріплення голки, лапки в машинах човникового стібка. Регулювання довжини стібка».
Мета роботи: Закріпити знання по підбору та кріпленні голки,
лапки в машині човникового стібка 97 –А кл. ОЗЛМ, вдосконалити навички регулювання довжини стібка.
Порядок виконання роботи:
1. Ознайомитись із структурною схемою машини.
2. Навчитись підбирати голку до машини.
3. Навчитись прикріпляти голку, лапку в машині
4. Вивчити регулювання механізмів голки, лапки.
5. Виконати строчки з різною довжиною стібка.
У звіті описати:
1. Визначити будову механізму голки.
2.Визначити будову вузла лапки.
3. Регулювання довжини стібка.
Підручник В.О. Кучер «Обладнання швейного виробництва» стор.100-102.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_5.11.20 р.
Предмет «Обладнання швейного виробництва»
Назва теми (компетентності): «Призначення та взаємодія механізмів швейних машин човникового стібка в процесі утворення стібка. Будова механізмів.»
1. Механізм голки.
2. Механізм човника.
3. Механізм переміщення тканини.
4. Механізм зворотного ходу.
5. Механізм лапки.
Підручник В.О. Кучер «Обладнання швейного виробництва» стор.173-176, 189-197, 205-210, 235-242
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.11.20 р.
Предмет «Обладнання швейного виробництва»
Назва теми (компетентності): Лабораторно-практична робота: «Заправлення ниток в машинах човникового стібка. Вивчення процесу утворення човникового стібка».
Мета роботи: закріпити, поглибити знання та набути практичних вмінь і навичок з таких питань:
1. Заправлення ниток в машинах човникового стібка.
2. Вивчення процесу утворення човникового стібка.
Висновок про виконання:
1. Описати заправлення верхньої і нижньої ниток в машині 1022-М кл. ОЗЛМ.
2. Замалювати зовнішній вигляд човникового стібка і описати функції ОРД в процесі утворення човникового стібка.
Підручник В.О. Кучер «Обладнання швейного виробництва» стор.72-73.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
29.10.20 р.
Предмет «Обладнання швейного виробництва»
Назва теми (компетентності): «Будова регуляторів натягу верхньої та нижньої ниток. Методи регулювання натягу ниток. Дефекти строчки при неправильному натягу ниток, способи їх виявлення та усунення. Будова та властивості човникового стібка. Характеристика процесу утворення човникового стібка.»
1. Будова регуляторів натягу верхньої та нижньої ниток. Методи регулювання натягу ниток. Дефекти строчки при неправильному натягу ниток, способи їх виявлення та усунення.
Підручник В.О. Кучер «Обладнання швейного виробництва» стор.47-53.
2. Будова та властивості човникового стібка. Характеристика процесу утворення човникового стібка.
Підручник В.О. Кучер «Обладнання швейного виробництва» стор.42-44.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
27.10.20 р.
Предмет «Обладнання швейного виробництва»
Назва теми (компетентності): «Будова машинної голки. Послідовність заправки ниток в машинах різних класів. Будова човникового комплекту. Заправка нижньої нитки.»
1. Будова машинної голки.
Підручник В.О. Кучер «Обладнання швейного виробництва» стор.81-82.
2. Послідовність заправки ниток в машинах різних класів.
Підручник В.О. Кучер «Обладнання швейного виробництва» стор.54-61.
3. Будова човникового комплекту. Заправка нижньої нитки.
Підручник В.О. Кучер «Обладнання швейного виробництва» стор.63-71.
4. Питання для самоперевірки.
Підручник В.О. Кучер «Обладнання швейного виробництва» стор.61.
_________________________________________________________________________________________________________________________
_22.10.20 р.
Предмет «Обладнання швейного виробництва»
Назва теми (компетентності): «Загальна характеристика машин човникового стібка»
1.Технічна характеристика машин човникового стібка різних класів. Основні частини швейної машини. Привід машини. Головний вал.
2. Конструктивна схема швейної машини. Поняття про ОРО швейної машини. Робоча зона швейної машини. Функції ОРО в процесі утворення човникового стібка. ».
Підручник В.О. Кучер «Обладнання швейного виробництва» стор.27-46.
__________________________________________________________________________________________________________________________
15/10/2020
_______________________________________________________________________________________________________________
Тема «Загальні відомості про швейне обладнання. Класифікація швейних машин.».
Підручник В.О. Кучер «Обладнання швейного виробництва» стор.11-24.
_______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: Лабораторно – практична робота: «Ознайомлення з усуненням неполадок в роботі універсальних зшивних машин».
Навчальні посібники - https://vunivere.ru/work24118/page2
Домашнє завдання - Вивчити теоретичні відомості, оформити ЛПР
Додаток №1
________________________________________________________________________________________________________________________-
Тема уроку: Засоби малої механізації при виготовленні штор.
Навчальні посібники - https://vseosvita.ua/library/mr-uroku-virobnicogo-navcanna-na-temu-zedna...
Домашнє завдання - Підібрати необхідні пристосування для обробки рівностороннього свага.
____________________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: Лабораторно – практична робота:«Організація машинного робочого місця, оснащеного пристроями малої механізації. Робота на машинах з різноманітними пристосуваннями, дотримування правил безпеки праці».
Навчальні посібники - https://studfile.net/preview/7268957/page:19/
https://osvita-docs.com/node/106
Домашнє завдання - Вивчити теоретичні відомості, оформити ЛПР
Викладач: Швидка Олена Василівна
_______________________________________________________________________________________________________________
Додаток 1
Теоретичні відомості
Неполадки в роботі швейної машини
1. Низька якість строчки. Пропуски стібків.
2. Обрив верхньої нитки. Обрив нижньої нитки.
3. Труднощі при переміщенні матеріалу.
4. Поломка гли.
У роботі швейних машин можуть бути різні неполадки, викликані найрізноманітнішими причинами. Чим складніше робочий процес машини, чим більше в ній механізмів, тим велика імовірність появи різних неполадок. Машина ніколи не буде правильно працювати, якщо по тій чи іншій причині порушена необхідна погодженість рухів її робочих органів, якщо ці робочі органи неправильно встановлені чи в процесі роботи машини настільки зносилися, що вимагають заміни.
Багато неполадок легко усуваються відповідним регулюванням, наладкою машини і виправленням, здавалося б, зовсім дрібних дефектів, що, однак, істотно впливають на роботу машини.
До основних неполадок кожної швейної машини відносяться: пропуски стібків, обрив ниток, низька якість строчки, погане просування тканин, поломка голки.
Низька якість строчки.
Якість строчки вважається низькою, якщо вона слабка, туга або забруднена, а також якщо вона “петляє зверху” або “петляє знизу”.
При слабій строчці переплетення ниток проходить між з’єднувальними матеріалами, але матеріали на дільниці шва відходять один від одного. Щоб ліквідувати цей недолік, слід збільшити натяг нижньої нитки і верхньої нитки.
Туга строчка утворюється при сильному натяв ниток. Така строчка легко рветься при натязі матеріалів взовж лінії строчки. Досить зовнішнього вигляду строчки, щоб зазначити цей недолік. Ліквідувати його можна послаблюючи натяг нижньої і верхньої ниток.
Якщо верхня нитка перетягує нижню нитку і їх переплетення проходить зверху на матеріалі, це значить, що строчка “петляє зверху”. Слід відрегулювати натяг ниток, починаючи з верхньої.
Якщо нижня нитка перетягує верхню нитку і їх переплетення проходить знизу, під матеріалом, це значить що строчка “ петляє знизу”. Для усунення цього недоліку слід змінити натяг ниток починаючи з верхньої.
Забруднення строчки відбувається при поганому уході за машиною і буває дуже замітною при зшиванні світлих матеріалів.
«Петляє знизу» у машинах човникового типу може також проходити при затримці виходу верхньої нитки з човникового пристрою в момент затягування петлі, що викликається наявністю подряпин, заусенців, шорсткостей, поганим поліруванням поверхонь, що стикаються з ниткою.
Пропуски стібків. Основна причина пропусків стібків — неправильна взаємна установка голки і човника (чи петлителя)—непогодженість їхньої роботи. Це може походити від неправильної установки голки по висоті. Якщо голка встановлена занадто високо чи занадто низько, то в момент захоплення вушко голки разом з петлею займе неправильне положення щодо носика човника чи петлителя, і захоплення петлі не відбувається.
Для усунення цього дефекту потрібно перемістити голковод, опустивши чи піднявши його на відповідну висоту. Голку в голководі потрібно вставляти, як правило, до упора.
Пропуски стібків неминучі, якщо внаслідок неправильної установки човник до голки чи підходить рано, чи пізно, коли вушко голки не займає потрібного для захоплення петлі положення (чи ще не доходить, чи вже переходить).
Пропуски стібків неминучі, якщо в процесі експлуатації гострий носик човника чи петлителя притупився чи обломився і не має можливості вільно ввійти в петлю.
Причиною пропусків може бути також неправильний вибір голки і нитки; занадто тонка голка, проходячи через товстий матеріал, відгинається убік, відходячи разом з петлею від носика човника; з іншого боку, занадто товста нитка, що не відповідає номеру голки, затрудняє петлеутворення.
Як правило, ніколи не потрібно шити дефектними тупими чи вигнутими голками.
Обрив ниток. Нитки поганої якості іншого напрямку крутки — малої міцності, нерівні, з вузликами - завжди будуть обриватися.
Обрив верхньої нитки може бути: погана якість нитки, її чрезмірний натяг, неправильна заправка нитки, не співпадання номера голки і номера нитки, несвоєчасна подача нитки або затягування стібка, чрезмірний нагрів човника, поганий стан направлювачів (царапини, заусениці), царапини або заусениці в отвірі голкової пластини, на деталях човникового комплекту, на підошві лапки, неправильний підбір крутки ниток.
Обрив нижньої нитки буває значно рідше ніж верхньої нитки, бо нижня нитка торкається з меншою кількістю деталей. Причиною обриву нижньої нитки є: поламані або помיяті стінки шпульки, слабке або нерівномірне намотування ниток на шпульку, неправильна заправка нитки, є царапини і завусениці в місцях з’єднань нитки з деталями.
Труднощі при переміщенні матеріалів. Основна причина — затуплення зубів у рейці подачі.
Погане просування може бути при недостатньому виході (підйомі) зубців рейки з голкової пластини, особливо при шитті товстих матеріалів.
Шорсткувата опорна поверхня в прижимній лапці, викликаючи зайве тертя, може перешкоджати просуванню верхньої тканини і викликати посадку нижньої.
Погане просування тканин може також викликатися невідповідним тиском прижимної лапки на матеріал. При занадто слабкому притиску зубці рейки не будуть у достатньому ступені захоплювати матеріал, з іншого боку, зайво великий тиск, викликаючи значне тертя, може гальмувати просування матеріалу.
До дефектів подачі потрібно віднести і криву строчку, що викликається неправильною установкою лапки стосовно рейки. Якщо опорна площина лапки і площина вершин зубів рейки не рівнобіжні, цей дефект викликає зрушення матеріалу під час шиття.
Поломка голки. Найчастіше поломка голки походить від неправильного розташування голки щодо тих деталей, біля яких у процесі роботи вона проходить. Голка може вдарятися в край голкової пластини при нецентральному розташуванні її щодо голкового отвору, у краї прорізу прижимної лапки, у шпульний ковпачок, у носик човника чи петлителя, у запобіжник голки при його неправильній установці. Причиною може бути також поперечна качка відповідних деталей унаслідок граничного зносу їхніх робочих поверхонь.
Усі ці дефекти повинні усуватися після ретельного аналізу причин їхнього виникнення.
Причиною поломки може бути також непогодженість рухів механізму подачі і голки. Просування тканини повинне починатися тільки тоді, коли голка зовсім вийде з матеріалу. Це положення не відноситься до машин безпосадочного шва, у яких самі голки беруть участь у просуванні матеріалу.
Занадто тонка голка при шитті товстих матеріалів неминуче буде ламатися, не витримуючи великих зусиль проколу.
Місцеві стовщення матеріалу потрібно прошивати з обережністю, відповідно зменшуючи швидкість машини.
Спеціальні швейні машини, наприклад, петельні напівавтомати для виготовлення петель під ґудзики, машини для пришивання ґудзиків, ажурні машини зі складним робочим процесом, мають, крім того, свої власні специфічні неполадки, що усуваються відповідними регулюваннями, виправленням чи заміною деталей, що зносилися в процесі роботи.
Питання звіту:
1. Описати послідовність регулювання якості строчки та виконати зразки строчок з різним натягненням ниток.
2. Дослідити причину поломки голки та замінити поламану голку.
3. Описати послідовність заміни голки.