1-2Б Технологія кам’яних робіт

_________________________________________________________________________________________________________________

23/02/2023
_________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Розчини для монтажу збірних залізобетонних конструкцій»
План уроку:
1. Класифікація розчинів для монтажу збірних залізобетонних конструкцій.
2. Розчини для монтажу залізобетонних блоків, плит.
3. Розчини, мастики для виконання монтажу стінових плит.
4. Герметики, їх виготовлення і застосування.
5. Обробка швів в панелях після монтажу.
Література: П.В. Кривенко «Матеріалознавство».
Д/з. П.В. Кривенко «Матеріалознавство», стор. 331-340.
Викладач: Михайло Швець
_________________________________________________________________________________________________________________

23/02/2023
_________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Обладнання для монтажу збірних залізобетонних конструкцій»
План уроку:
1. Інструменти для виконання монтажних робіт.
2. Інструменти та обладнання для тимчасово го закріплення конструкцій.
3. Інструменти для рихтування та вивірки конструкцій.
4. Інвентарні засоби закріплення перегородок – стояки-підкоси.
5. Монтажні пристосування – траверси, захвати, кондуктори.
Література: П.В. Кривенко «Матеріалознавство».
Д/з. П.В. Кривенко «Матеріалознавство», стор. 343-377.
Викладач: Михайло Швець
_________________________________________________________________________________________________________________

22/02/2023
_________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Розбивка споруд геодезичними інструментами»
План уроку:
1. Вивчення проектної документації.
2. Ознайомлення з геодезичною мережею місцевості.
3. Прив’язка новобудови до існуючих споруд.
4. Відкладення подовжніх головних осей на місцевості.
Література: А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 3.
Для успішного виконання прив’язки споруди на місцевості потрібно вивчити проектну документацію. Для цього береться генеральний план забудови місцевості. На генеральному плані нанесена геодезична мережа з існуючими висотними відмітками та реперами. Щоб закріпити головні розбивочні осі на місцевості потрібно мірною стрічкою відміряти відстані до існуючих споруд. Виконуючи проектні данні що до розбивки споруди виносимо подовжні головні осі. Приводячи геодезичний прилад – теодоліт в робоче положення виміряємо перший прямий кут який становить 90 градусів.
Д/з. А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 3. Стор. 256-257.
Викладач: Михайло Швець
_________________________________________________________________________________________________________________

22/02/2023
_________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Розбивка споруд геодезичними інструментами»
План уроку:
1. Відкладання прямих кутів на місцевості.
2. Вимірювання проектних розмірів на подовжніх осях.
3. Відкладання на місцевості поперечних осей.
4. Перенесення висотних відміток від існуючого репера.
Література: А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 3.
Д/з. А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи», том 3. Стор. 256-257.
_________________________________________________________________________________________________________________

22/02/2023
_________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Геодизичний контроль виконання будівельно-монтажних робіт»
План уроку:
1. Вивчення проектної документації.
2. Ознайомлення з геодезичною мережею місцевості.
3. Відкладення подовжніх головних осей фарбою на споруді.
4. Відкладення поперечних осей фарбою на споруді.
5. Використання теодоліта для перевірки вертикальності стін.
Література: А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи», том 3.
Д/з. А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи», том 3. Стор. 256-257
Викладач: Михайло Швець
________________________________________________________________________________________________________________

22/02/2023
_________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Геодезичний контроль виконання будівельно-монтажних робіт»
План уроку:
1. Вимірювання проектних розмірів на подовжніх осях.
2. Вимірювання проектних розмірів на поперечних осях.
3. Перенесення висотних відміток від існуючого репера.
4. Перевірка нульової позначки першого поверху.
5. Перевірка висоти поверхів рулеткою.
Література: А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи», том 3.
Д/з. А.С. Нікуліна «Кам’яні роботи», том 3. Стор. 256-257
Викладач: Михайло Швець
________________________________________________________________________________________________________________

22/02/2023
_________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Основні види збірних залізобетонних конструкцій»
План уроку:
1. Класифікація збірних залізобетонних виробів.
2. Поділ залізобетонних виробів за призначенням
3. Залізобетоннні вироби для житлових і громадських будівель
4. Вироби для каркасного будівництва.
5. Огороджуючі конструкції.
Література: А.С. Нікуліна «Кам’яні роботи», том 3.
Д/з. А.С. Нікуліна «Кам’яні роботи», том 3. стор. 286-293.
Викладач: Михайло Швець
________________________________________________________________________________________________________________
Згідно робочого навчального плану години з предмету "Технологія кам'яних робіт " вичитані 30.03.2022 р.

30/03/2022 Викладач Ящук Оксана Анатоліївна
Тема уроку: Вимоги до якості монтажу збірних залізобетонних конструкцій
https://ptu8.com.ua/materials/145.docx
__________________________________________________________________________________________________

03/03/2022
Тема уроку: Монтаж великопанельних перегородок
https://ptu8.com.ua/materials/144.docx
___________________________________________________________________________________________________

24 -30/03/2022
Тема уроку: Монтаж сходових площадок і маршів
https://ptu8.com.ua/materials/142.docx
_____________________________________________________________________________________________________

24/03/2022
Тема уроку: Монтаж балконних плит
https://ptu8.com.ua/materials/141.docx
________________________________________________________________________________________________________

23/03/2022
Тема уроку: Монтаж великих цегляних блоків
https://ptu8.com.ua/materials/140.docx
__________________________________________________________________________________________________________

23/03/2022
Тема уроку: Монтаж плит перекриття
https://ptu8.com.ua/materials/139.docx
__________________________________________________________________________________________________________

23/03/2022
Тема уроку: Монтаж блоків стін підвалу
https://ptu8.com.ua/materials/138.docx
__________________________________________________________________________________________________________

22/03/2022
Тема уроку: Монтаж стрічкових фундаментів
https://ptu8.com.ua/materials/137.docx
___________________________________________________________________________________________________

22/03/2022
Тема уроку: Техніка безпеки під час монтажу
https://ptu8.com.ua/materials/136.docx
___________________________________________________________________________________________________________________

22/03/2022
Тема уроку: Основні монтажні операції і процеси
https://ptu8.com.ua/materials/135.docx
___________________________________________________________________________________________________________________

17/03/2022
___________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: Обладнання для монтажу збірних залізобетонних конструкцій.
https://ptu8.com.ua/materials/133.docx
___________________________________________________________________________________________________________________

16/03/2022
___________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: Розчини для монтажу збірних залізобетонних конструкцій
https://ptu8.com.ua/materials/131.docx
____________________________________________________________________________________________________________________

16/03/2022
___________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: Основні види збірних залізобетонних конструкцій.
https://ptu8.com.ua/materials/132.docx
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

15/03/2022
___________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: Геодезичний контроль монтажу
https://ptu8.com.ua/materials/130.docx
__________________________________________________________________________________________________________________

15/03/2022
___________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку:Геодезичні інструменти.
https://ptu8.com.ua/materials/129.docx
__________________________________________________________________________________________________________________

23/02/2022
___________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: Контроль якості декоративної кладки. Техіка безпеки при виконанні робіт.
https://ptu8.com.ua/materials/127.docx
https://ptu8.com.ua/materials/128.docx
__________________________________________________________________________________________________________________

10/11/2021
___________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: Технологія кладки глухих стін способами "вприсик", "впритиск", "Вприсик з підрізанням розчину"
https://ptu8.com.ua/materials/105.docx
_______________________________________________________________________________________________________________

10/11/2021
___________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку:Організація праці ланками.
https://ptu8.com.ua/materials/104.docx
___________________________________________________________________________________________________________________

09/11/2021
_______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: Визначення ділянок і захваток при цегляній кладці.
https://ptu8.com.ua/materials/106.docx
___________________________________________________________________________________________________________

09/11/2021
_______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: Прості системи кладки й перевязування швів. Загальні правила мурування стін.
https://ptu8.com.ua/materials/102.docx
https://ptu8.com.ua/materials/103.docx
____________________________________________________________________________________________________________

03/11/2021
_______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: Помости, риштування та їх конструкція
https://ptu8.com.ua/materials/87.docx
____________________________________________________________________________________________________________

02/11/2021
_______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: Види і призначення кладки.Правила розрізки камяної кладки.Елементи камяної кладки.
https://ptu8.com.ua/materials/85.docx
____________________________________________________________________________________________________________

21/01/2021
_______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Технологія мурування із бутового каменю»
План уроку:
1. Інструменти і пристосування для виконання мурування із бутового каменю.
2. Організація робочого місця муляра.
3. Мурування стін із бутового каменю під «Залив».
4. Розбирання опалубки та догляд за муруванням.
5. Безпечні прийоми виконання мурування.
Д/з. А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 2. 219 – 220.
____________________________________________________________________________________________________________

21/01/2021
_______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Технологія мурування стін із бетонних блоків»
План уроку:
1. Різновиди бетонних стінових блоків і їх марки.
2. Організація робочого місця муляра.
3. Технологія виконання мурування із бетонних блоків.
4. Контроль якості мурування.
5. Безпечне виконання мурування із бетонних блоків.
Д/з. А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 2. 158 – 159.
_____________________________________________________________________________________________________________

20/01/2021
_______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Технологія мурування стін із керамічних блоків»
План уроку:
1. Номенклатура порожнистих керамічних каменів залежно від розмірів.
2. Марки порожнистих каменів.
3. Доцільні застосування керамічних блоків в будівництві. Плюси і мінуси при використанні.
4. Технологія мурування стін із керамічних блоків.
5. Контроль якості мурування.
Д/з. А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 2. 143 - 144.
_____________________________________________________________________________________________________________

20/01/2021
_______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Технологія мурування стовпів за трирядною системою»
План уроку:
1. Нанесення на основу позначок першого ряду.
2. Організація робочого місця муляра.
3. Технологія мурування стовпів перетином 1.5х2 цеглини за трирядною системою.
4. Технологія мурування стовпів 2х2.5 цеглини за трирядною системою.
5. Контроль якості мурування.
Д/з. А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 2. 126 – 127.
_____________________________________________________________________________________________________________

20/01/2021
_______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Технологія мурування простінків із четвертями»
План уроку:
1. Нанесення на основу позначок першого ряду.
2. Організація робочого місця.
3. Технологія мурування простінків з четвертями перетином 2х3 цеглини.
4. Технологія мурування простінків з четвертями 2х3.5 цеглини за трирядною системою.
5. Контроль якості мурування.
Д/з. А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 2. 133 – 134.
_____________________________________________________________________________________________________________

20/01/2021
_______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Технологія мурування стовпів за трирядною системою»
План уроку:
1. Підготовка основи для мурування і розмітка першого ряду.
2. Організація робочого місця муляра.
3. Технологія мурування стовпів в 1.5х1.5 за трирядною
системою.
4. Технологія мурування стовпів 2х2 цеглини за трирядною
системою.
5. Перевірка правильності мурування.
Д/з. А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 2. 125 – 127.
_____________________________________________________________________________________________________________

20/01/2021
_______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Технологія мурування примиканнь стін в 2х1.5 цеглини за багаторядною системою»
План уроку:
1. Організація робочого місця муляра.
2. Виконання підготовчих робіт перед муруванням.
3. Технологія мурування примиканнь 2-х стін товщиною
1.5х1.5 цеглини за багаторядною системою.
4. Технологія мурування примиканнь 2-х стін товщиною 2х0.5 цеглини за багаторядними системами.
5. Технологія мурування примиканнь 2-х стін товщиною 2х2 цеглини за багаторядною системою.
Д/з. А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 2. 118 – 120.
______________________________________________________________________________________________________________

19/01/2021
_______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Технологія мурування вертикальних обмежень стін в 1, 1.5, 2 цеглини за багаторядною системою»
План уроку: 1. Організація робочого місця муляра.
2. Технологія виконання мурування вертикальних обмежень стін в одну цеглину.
3. Технологія виконання мурування вертикальних обмежень в 1.5, 2 цеглини.
4. Контроль якості мурування.
Д/з. А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 2. 106 – 108.
______________________________________________________________________________________________________________

19/01/2021
_______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Технологія мурування прилягань стін в 1.5, 2, 2.5 цеглини і пересіченнь 1.5х1.5 цеглини за однорядною системою»
План уроку:
1. Організація робочого місця муляра.
2. Вивчення схеми мурування прилягань стін.
3. Технологія виконання мурування прилягання стін в 1, 1.5 цеглини за однорядною системою.
4. Технологія виконання мурування стін в 2 цеглини за однорядною системою.
5. Технологія виконання пересіченнь стін завтовшки 1.5х1.5 цеглин.
Д/з. А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 2. 78 – 79.
______________________________________________________________________________________________________________

19/01/2021
_______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Технологія мурування вертикальних обмежень стін в 1.5, 2 цеглини. Технологія мурування кутів в 1, 1.5, 2 цеглини за однорядною системою»
План уроку:
1. Вивчення поняття вертикальне обмеження стін.
2. Технологія процесу виконання мурування.
3. Організація робочого місця муляра.
4. Технологія мурування кутів за однорядною системою в 1, 1.5 цеглини.
5. Технологія мурування кута за однорядною системою в дві цеглини.
6. Технологія мурування простінків за однорядною системою.
Д/з. А.С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 2. 75 – 76, 84 – 86. 
______________________________________________________________________________________________________________

12/01/2021
_______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Вимоги безпеки праці при виконанні стропольних робіт»
План уроку:
1. Підготовка майданчика для виконання вантажо-
розвантажувальних робіт.
2. Підготовка місць для виконання монтажу конструкції.
3. Будівельно-монтажні роботи підвищені небезпеки.
4. Навчання та допуск осіб до виконання монтажних робіт.
5. Розробка методів безпечної організації монтажних робіт.
Д/з. А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 3. 340
_______________________________________________________________________________________________________________

12/01/2021
_______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Монтаж залізобетонних перемичок»
План уроку:
1. Номенклатура і маркування залізобетонних виробів для перекриття проємів.
2. Проектні данні для виконання монтажу перемичок.
3. Технологія монтажу перемичок, балок, прогонів.
4. Проектне опирання залізобетонних перемичок, балок, прогонів на стіни.
5. Технологія виконання анкирування залізобетонних перемичок.
Д/з. А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 3. 364
_______________________________________________________________________________________________________________

11/11/2020
_______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Технологія кладки стін з вертикальними обмеженнями за
однорядною системою»
План уроку:
1. Розмітка рулеткою довжини і ширини кладки.
2. Підготовка неповномірної цегли.
3. Закладання тичкового ряду.
4. Застосування способу «вприсик» для мурування стіни.
5. Перев’язка рядів мурування і виконання розшивкою.
6. Застосування контрольно-вимірювальних приладів.
Література: А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 2.
Д/з. А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 2. 84-86
_______________________________________________________________________________________________________________

09/11/2020
_______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Технологія кладки глухих стін способом “впритиск, вприсик” »
План уроку:
1. Підготовка цегли і розчинів для мурування.
2. Розрахунок кількості цегли для мурування.
3. Організація робочого місця муляра.
4. Послідовність виконання кладки способом впритиск.
5. Мурування стін способом вприсик.
6. Виконання правил з охорони праці при муруванні стін.
Література: А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 2.
Д/з. А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 2.64-66
_______________________________________________________________________________________________________________

09/11/2020
_______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Організація праці ланки»
План уроку:
1. Поняття робочого місця муляра.
2. Продуктивність праці муляра.
3. Організація робочого місця муляра при муруванні стіни.
4. Організація робочого місця муляри при муруванні кутів.
5. Організація робочого місця муляра при муруванні стовпів.
6. Розподіл бригади на ланки.
Література: А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 2.
Д/з. А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 2. 29
_______________________________________________________________________________________________________________

09/11/2020
_______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Визначення ділянок і захваток при цегляній хватці»
План уроку:
1. Ділянка мурування і її призначення.
2. Ознайомлення з поняттям захватки.
3. Фронт роботи на будівництві.
4. Послідовність ведення робіт при зведенні будинку.
Література: А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 2.
Д/з. А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 2. 26-28
_______________________________________________________________________________________________________________

02/11/2020
_______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Ознайомлення з розкладанням цегли та розтелянням розчину»
План уроку:
1. Способи розкладання цегли.
2. Розтеляння розчину при кладці тичкових виробів.
3. Розтеляння розчину при муруванні ложкових рядів.
4. Розкладання цегли і розчину при кладці стовпів.
5. ДБНіП щодо виконання цегляної кладки.
Література: А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 2.
Д/з. А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 2. 264-265
_________________________________________________________________________________________________________________

02/11/2020
_______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Помости, риштування та їх конструкція»
План уроку: 1. Помости і риштування і їх призначення.
2. Технічні характеристики помостів і риштуваннь.
3. Шарнірно-панельні і універсальні помости.
4. Інвентарні рештування і їх монтаж.
5. Безболтові трубчасті риштуванн, їх збирання і розбирання.
6. Рештування з об'ємних елементів.
Література: А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 2.
Д/з. А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 2. 19-24
__________________________________________________________________________________________________________________

02/11/2020
_______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Елементи кам’яної кладки. Підготовка неповномірної цегли»
План уроку:
1. Ознайомлення з елементами кладки.
2. Зовнішня та внутрішняверсти.
3. Забудка в цеглянійкладці.
4. Тичкові і ложкові ряди.
5. Висота ряду, ширина стіни.
6. Підготовканеповномірноїцегли.
Література: А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 2.
Д/з. А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 2. 248-249
__________________________________________________________________________________________________________________

28/10/2020
_______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Відомості про системи кам’яної кладки. Способи наверстування цегли»
План уроку:
1. Вимоги ДБНіП до систем перев’язування швів цегляної кладки.
2. Однорядна, ланцюгова система перев’язування.
3. Багаторядна система перев’язування.
4. Трирядна система перев’язування.
5. Способи наверстування цегли.
Література: А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 1.
Система перев’язування – це порядок укладання цегли відповідно до правил розрізки мурування. Однорядна система перев’язування утворюється чергуванням тичкових і ложкових рядів. Багаторядна система перев’язування має тичкові ряди через п’ять або три ложкових. Трирядна система перев’язування утворюється за допомогою чергування трьох ложкових рядів і одного тичкового.
Д/з. А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 1. 251-253
__________________________________________________________________________________________________________________

28/10/2020
_______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Безпечні умови праці на будівельному майданчику»
План уроку:
1. Розрахунок необхідної кількості побутових приміщень для
працюючих на об’єкті.
2. Санітарно-побутові умови працюючих.
3. Суб’єктивні засоби захисту на території об’єкту.
4. Виділення на генплані небезпечної зони.
5. Пожежна безпека на будівельному майданчику.
Література: А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 1.
Небезпечна зона – це простір, в якому можлива дія на працюючих небезпечного або шкідливого виробничого фактору. Об’єктивні засоби захисту – це огородження, блокування, запобіжні пристрої та клапани, ізоляція та герметизація, заземлення. Суб’єктивні засоби захисту – це запобіжні знаки і надписи, сигнальні пристрої, контрольно вимірювальні прилади, умовне забарвлення.
Д/з. А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 1. 147
______________________________________________________________________________________________________________________

26/10/2020
_________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Будівельний генеральний план»
План уроку: 1. Призначення будівельно генерального плану.
2. Порядок розроблення будівельно генерального плану.
3. Тимчасові будівлі і споруди.
4. Схеми руху транспорту по території об’єкту.
5. Зовнішнє освітлення і пожежні гідранти.
6. Огородження об’єкту.
Література: А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 1.
Будівельно генеральний план призначений для організації будівництва і створення безпечних умов праці робітників. Порядок розроблення будівельно генерального плану залежить від застосування виду транспорту, вантажопідйомних механізмів.
Д/з. А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 1. 146
_________________________________________________________________________________________________________________________

26/10/2020
_________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Нормування робочого часу, оплата праці за виконану роботу»
План уроку:
1. Екскурсія в минулі роки, що до нормування і оплати праці
робітників. Єдині норми і розцінки.
2. Хронометраж робочого часу.
3. Нормування праці.
4. Ведення журналу робіт на об’єкті.
5. Оплата праці робітників за виконані об’єми робіт.
6. Акордно-преміальна оплата праці.
Література: А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 1.

Д/з. А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 1. 143-144
_________________________________________________________________________________________________________________________

23/10/2020
_________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Нормативна, технічна та виробнича документація на
виробництві»
План уроку: 1. Будівельні норми і правила, їх основні частини та зміст.
2. Організація та управління будівництвом.
3. Питання економіки, норми тривалості будівництва.
4. Виконання і приймання робіт в експлуатації.
5. Складання кошторисної документації.
6. Нормування праці і витрат матеріалів.
Література: А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 1.
Основним нормативним документом в будівництві є Будівельні норми і правили БНіП складається з п’яти частин, кожна з яких поділяється на групи. У першій частині БНіП – «Організація, правління, економіка». Друга частини БНіП – «Норми проектування». У третій частині – «Організація, виконання і приймання робіт». У четвертій частині – «Кошторисні норми». У п’ятій частині – «Норми витрат матеріальних і трудових ресурсів».
Д/з. А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 1. 143
__________________________________________________________________________________________________________________

21/10/2020
_______________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Складання і читання графіку руху матеріалів, робітників
технологічних карт в проекті виробництва робіт»
План уроку:
1. Вивчення календарного плану будівництва.
2. Складання графіку руху матеріалів.
3. Складання графіку руху робочої сили.
4. Заповнення відомості необхідних добової кількості
матеріалів.
5.Ознайомлення з технологічними картами.
6. Вивчення пояснювальної записки.
Література: А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 1.
Календарний план будівництва є основою для проведення будівельно монтажних робіт. Календарний план регламентує добове, місячне, річне виконання будівельно-монтажних робіт і терміни будівництва. З допомогою календарного плану складаються графіки руху матеріалів, механізмів, робочої сили. Створюються технологічні карти на кожен вид будівельних робіт. Пояснююча записка дає розрахунки потреб електроенергії, тепла, санітарно-побутових приміщень та тимчасових мереж на період будівництва.
Д/з. А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 1. 142
_____________________________________________________________________________________________________________________________

20/10/2020
_________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Проект виконання робіт»
План уроку:
1. Розробка проекту виконання робіт.
2. Створення комплексного сітьового графіку.
3. Визначення термінів будівництва.
4. Проектні рішення з охорони праці.
5. Розробка графіків руху основних матеріалів і конструкцій.
6. Рішення про влаштування зовнішніх мереж.
Література: А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 1.
Проект виконання робіт на зведення будівель і споруд розробляє генеральна підрядна будівельна організація. Такий проект виконується на основі проекту організації будівництва. Основними його показниками є визначення термінів будівництва, технологічні карти будівництва, документації з геодезичного забезпечення, рішень з техніки безпеки та охорони праці, контроль якості і прийом виконаних робіт.
Д/з. А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 1. 141-142
_________________________________________________________________________________________________________________

19/10/2020
_________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Складання календарного плану будівництва»
План уроку: 1. Створення календарного плану будівництва.
2. Читання графіку руху матеріалів і робочої сили.
3. Відомості потреб-матеріалів.
4. Графік руху транспорту та підбір механізмів на період
будівництва.
5. Виготовлення пояснюючої записки на будівництво
Література: А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 1.
Календарний план будівництва створює проектна організація. В календарному плані вказано період будівництва його вартість, потреба в матеріалах. Складено графік потреби та руху робочої сили. Проектною організацією виготовляється пояснююча записка на даний об’єкт в який вказано місце будівництва, виконання будівельно монтажних робіт і контроль якості будівництва.
Д/з. А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 1. 141-142
__________________________________________________________________________________________________________________

19/10/2020
_________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Проекти організації будівництва»
План уроку:
1. Розробка проекту організації будівництва.
2. Генеральний план будівництва.
3. Складання ситуаційного плану.
4. Виконання будівельно-монтажних робіт.
5. Геодезичне забезпечення будівництва.
6. Коштористна документація.
Література: А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 1.
Проект організації будівництва розробляє проектна організація на весь обсяг будівельних робіт з урахуванням складності та особливостей об’єкта. Проект організації будівництва призначений для раціональної організації будівництва та інженерно-технічної підготовки до нього.
Д/з. А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 1. 141
______________________________________________________________________________________________________________

16/10/2020
_________________________________________________________________________________________________________________
Тема уроку: «Основні параметри будинку»
План уроку: 1. Проектування будівель на споруд за кількістю типів і
розмірів конструкцій.
2. Основні параметри будівель – крок, прогін, висота поверху.
3. Поняття про єдину модульну систему.
Література: А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 1.
Для проектування будівель, будівництва і виготовлення конструкцій, деталей було запроваджено типизацію і уніфікацію форм і розмірів конструктивів, параметрів будівель. Параметрами будівель є крок, прогін, висота поверху. Крок – це відстань між координатними осями. Прогін у плані – це відстань між координатними осями несучих стін. Висота поверху – це відстань від рівня підлоги першого поверху до рівня підлоги другого поверху. ЄМС – єдина модульна система, що виходить із основних параметрів будівель.
Д/з. А. С. Нікуліна «Кам’яні роботи» том 1. 139
_________________________________________________________________________________________________________________________
Тема: «Монтаж великих цегляних блоків»
З великих стінових блоків зводять несучі зовнішні і внутрішні стіні ( рис ) багато і малоповерхових будинків, самонесучі стіни каркасних будинків. Несучі стіни мають розрізку стін кожного поверху, переважно на два ряди блоків Тоді вся зовнішня стіна монтується з трьох типів блоків: простінкового, підвіконного та перемичкового. Для внутрішніх стін застосовують блоки на висоту поверху. Великі блоки монтують « способом у висячому положенні», застроповуючи при підйомі за дві монтажні петлі двовітковим стропом. Установлюють блоки на шар розчину. До установки блоків створюють геодезичну розбивку осей. Монтаж кожного поверху починають з кутових блоків. І маячних блоків, відстані між якими не перевищує 20м. Після установки кутових та маякових блоків першого поверху по них з відступом від зовнішньої площини стіни на 2..3мм натягають шнур- причалку (рис. 5.7.).
https://msd.com.ua/img/1221/image036_1.jpg
Рис. 5.7 - Схема розрізання стін, стропування і установлення великих блоків у
проектне положення:
а, б - дворядне розрізання стін з бетонних блоків і природного каменю; в, г - три - і чотирирядне розрізання стін з великих цегляних блоків; д - утримувач шнура-причалки; с - стропування великого цегляного блока гвинтовим захоплювачем; є - установлення блока в проектне положення: ж - кліщовий захоплювач для піднімання і установлення блоків з природного каменю; з - операції, які виконують під час встановлення блоків із вапняків у проектне положення: І - центрування блока; ІІ - змочування постелі блока; ІІІ - улаштування постелі з розчину; IV- установлення блока в проектне положення; 1, 2, 3, 4 - поясні, простінкові, перемичні та підвіконні блоки; 5-притисканий стрижень з п'ятою; 6 - стопорний гвинт; 7 - скоба для намотування шнура - причалки; 8 - шнур-прнчалка; 9 - важелі захоплювача; 10 - опорний кутик; 11 - стяжний гвинт зі штурвалом; 12 - клин для вивірення блока; 13 - затискні башмаки; 14 - постіль із розчину; 15 - зубчастий шаблон-гребінка для розрівнювання розчину постелі
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема: Монтаж балконних плит
Балконні плити (рис. 1) монтують після зведення стін поверху і укладання перекриття над поверхом. Монтаж починають з крайніх плит, а після по шнуру проміжні балконні плити. На наступних поверхах балкони монтують по виску. Плити стропують чотиривітковими стропами. Розчинну постіль розрівнюють кельмою, не доводячи на 20-30 мм до обрізу стіни.
Балконні плити монтують (два монтажники) так, щоб вони лежали горизонтально або з невеликим нахилом до вільного кінця.
https://dvpbud.ucoz.ua/4rtkr/t11/u10/1.jpg
https://dvpbud.ucoz.ua/4rtkr/t11/u10/2.jpg
Мал 1. УСТАНОВКА БАЛКОННОЇ ПЛИТИ
а — підготовка постілі розчину; б — рихтування і вивіряння; в — тимчасове закріплення; г- зварка закладних деталей; д – розстропування і вивіряння;
Тимчасове кріплення (рис. 1, в) встановлюють зразу після укладання плити. Для цього стояки ставлять на балкон попереднього поверху, і, користуючись гвинтовою розпіркою, підпирають балконну плиту, яку монтують. Відчіплюють балконну плиту від строп тільки після тимчасового кріплення і зварювання закладних деталей до анкерів або приварюють стальні стержні до монтажних петель плит перекриття і балконів (рис. 1, г).
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема: Монтаж сходових площадок і маршів
Сходові марші та площадки є одним з найважливіших елементів багатьох житлових будинків. Вони мають безліч важливих функцій. По-перше, вони дозволяють піднятися або спуститися. По-друге, сходи надають дизайну інтер’єру неповторний вигляд, з їх допомогою можна облагородити будь-яку кімнату.
Маршем називають ряд ступенів, які з’єднують дві сходові площадки або два поверхи. Вони можуть бути косі, прямі і криволінійні в залежності від їх форми. Якщо ж сходи мають кілька маршів, то найнижчий називається відправним, а верхній — вихідні. Якщо провести лінію посередині маршу (лінія сходів), то вона повинна розташовуватися не ближче 30 см до краю прольоту, відповідно, мінімальна ширина сходів повинна бути не менше 60 см. Якщо сходовий проліт розташовується не поруч зі стіною, то він повинен бути розрахований на двостороннє рух і обладнаний поручнями з обох сторін.
Сходовим майданчиком називається горизонтальний ділянку, розташовану між двома маршами. Вони можуть бути чотири- або багатокутними, а також довільної форми. Їх розміри проектуються виходячи з людського кроку. При цьому їх довжина відповідає ширині прольоту, а ширина дорівнює ширині маршу. Якщо марші розташовані перпендикулярно один одному, то майданчик зазвичай має квадратну форму, якщо ж вони паралельні — то прямокутну або напівкруглу.
https://concom.com.ua/images/opalybka-250x166.jpg
Опалубка ступенів сходового маршу.
Функціонал площадок і маршів зберігається тільки в тому випадку, якщо вони виконані з дотриманням всіх будівельних норм і правил. Крім того, при їх монтажі необхідно дотримуватися техніки безпеки. Тому установці сходів необхідно приділити багато уваги і дотриматися всіх правил їх монтажу.
Як правило, установка маршів і майданчиків проводиться за допомогою підйомного крана, що дає впевненість у тому, що встановлені сходи будуть міцними і довговічними, з високими експлуатаційними якостями і дотриманням усіх сучасних будівельних вимог.
При установці сходів необхідно враховувати планування будівель і запроектовані особливості приміщень, де сходові прольоти будуть розташовуватися.
ХІД РОБОТИ ПО УСТАНОВЦІ МАЙДАНЧИКІВ І СХОДОВИХ МАРШІВ
Дерев’яні конструкції можна встановлювати без використання будівельної спецтехніки, так як дерев’яні елементи завжди можна змінити в розмірах, а монтаж їх не представляє особливої складності. Набагато складніше проводити монтаж бетонних конструкцій. Установка проводиться зазвичай в кілька етапів.
МІНІМАЛЬНІ ВІДХИЛЕННЯ РОЗМІРІВ
Перший етап в процесі установки площадок і маршів сходів — це підготовка місця їх майбутнього розташування. Як показує практика, і майданчики, і марші встановлюються паралельно процесу зведення самої будівлі, тобто коли будівництво чергового поверху закінчується, всі сходи на цьому поверсі повинні бути вже встановлені. Відповідно, до початку будівництва необхідно визначитися з розмірами і чітко визначених місцях майбутніх прольотів.
https://concom.com.ua/images/montaz-250x166.jpg
Схема монтажу сходових маршів і майданчиків.
Найголовніше — це дотримуватися розміри готових виробів. Різниця між готовими і запланованими обсягами повинна бути мінімальною. Так, довжина сходової площадки повинна бути не більше ніж на вісім міліметрів більше проектної. У той же час відхилення в меншу сторону (менше проектних розмірів) не може бути більше п’яти міліметрів.
Ширина сходового майданчика аналогічно довжині не може перевищувати або бути менше проектної ширини більш ніж на п’ять міліметрів. Те ж саме стосується і прольотів, для них допускається відхилення в п’ять міліметрів як в довжину, так і в ширину.
Слід пам’ятати, що дотримання проекту — це не тільки запорука довговічності та надійності сходової конструкції, але і безпеку людей, які цими сходами будуть користуватися. Необхідно акуратно і уважно підходити до безпосереднього процесу монтажу.
Перед тим як почати роботи по установці, слід провести розбивку майданчики безпосередньо на місці монтажу. Зроблені позначки потрібно перенести на стіни за допомогою гнучкого рівня. Після відміток перевіряється збіг рівня відміток майбутніх гнізд, в які і буде проведений монтаж опорних частин сходів.
https://concom.com.ua/images/sxema-2-250x166.gif
Установка тимчасового огородження сходових майданчиків і сходових маршів.
Установка майданчиків — це другий етап робіт. Для початку завдається значна шар розчину на нижню площину гнізда, яке вивірити на попередньому етапі. Таким чином гніздо готується для безпосереднього монтажу. Після укладання розчину за допомогою монтажного механізму подаються сходові майданчики. Вони закріплюються в стінових блоках за допомогою опорних кінців, які заводяться в підготовлені гнізда і фіксуються розчином. Після установки опорних кінців вся площадка перевіряється рівнем на правильність установки по горизонталі.
Після того як майданчик встановлена і вирівняна, перевіряється відповідність розташування встановленої майданчика щодо запроектованих місць. Якщо відхилення більше нормативів, то майданчик демонтується і встановлюється заново. Якщо ж розташування майданчика збігається з проектним, то проводиться монтаж наступної майданчика.
ПІДГОТОВКА ДО МОНТАЖУ СХОДОВИХ МАРШІВ
Коли змонтовані і вирівняні всі сходові майданчики, починається третій етап робіт — установка сходових маршів. Аналогічно сходових майданчиків вони повинні встановлюватися з дотриманням всіх будівельних норм і правил, а також техніки безпеки. При цьому вони повинні точно спиратися на встановлені раніше майданчики і бути надійно закріплені.
Перед тим як почати монтаж сходових маршів, необхідно звернути увагу на відповідність конфігурації їх вирізів підготовленим профілів, які буду бути опорою для них. Перевірку проводять спеціалізованим інвентарем за проектними шаблонами. Крім того, проводиться розбивка встановлених майданчиків з відмітками на стінових блоках.
https://concom.com.ua/images/sxema-3-250x166.gif
Детальна схема монтажних робіт по установці сходових площадок і маршів.
Після закінчення підготовчих робіт проводиться безпосередня установка маршів за допомогою монтажного механізму. Майбутні сходові прольоти підвішуються на гаки за допомогою траверсів (спеціальні несучі пристосування), які мають для цього балансирні стропи. Довжина строп може бути відрегульована, що дає можливість якісно і швидко встановити сходові прольоти на підготовлені місця.
В першу чергу піднімається верхній кінець маршу, щоб забезпечити надійну опору конструкції нижнім кінцем. Якщо ж підняти одночасно обидва кінці прольоту, то можуть виникнути проблеми, пов’язані з обертанням піднятою конструкції, що може привести до заклинювання сходового маршу між майданчиками. Крім того, не можна встановлювати конструкцію, якщо вона спирається тільки на верхній кінець, так як це може привести до зриву його з місця і обвалення всієї конструкції.
Техніка безпеки при монтажі строго регламентована. При установці маршу робітники повинні знаходитися одночасно і у верхнього, і у нижнього кінця, щоб одночасно зафіксувати всю конструкцію, що допоможе уникнути зайвих проблем.
МОНТАЖ СХОДОВИХ МАРШІВ
https://concom.com.ua/images/sxema-4-250x166-2.jpg
Після того як підготовчі роботи закінчені, можна приступати до безпосередньої установки сходових конструкцій. За допомогою крана конструкцію розгортають в положення, відповідне запроектованому. Після цього вона поміщається в сходову клітку і притискається до стінних блоків. Відстань від нижнього кінця маршу до майданчика має становити 15-20 см для можливого коректування.
Якщо він притиснутий правильно і розташовується строго над місцем майбутнього монтажу, його можна опускати на посадочні місця. Необхідно суворо стежити за опусканням, щоб нижній кінець потрапив точно в підготовлені місця згідно з проектом. Якщо ж опори відхилилися від заданих посадочних місць, то проводиться коригування їх розташування за допомогою монтажного лома або іншого необхідного обладнання. Коли нижній кінець маршу зайняв проектні місця, на майданчик опускається верхня частина.
Після того як верхня частина конструкції зайняла своє місце згідно з проектом, ще раз перевіряється правильність розташування всього прольоту. Якщо все зроблено правильно і немає відхилень від проекту, встановлюють ступені, а стики зашпаровують розчином, щоб забезпечити монолітність конструкції.
Важливою частиною робіт, коли проводиться монтаж сходових маршів і майданчиків, є установка якісних перил, які вважаються однією з найважливіших заходів щодо забезпечення безпеки для людей, які будуть користуватися сходами.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема: Монтаж великопанельних перегородок
Для влаштування міжкімнатних і міжквартирних перегородок у будинках застосовують гіпсові панелі розмірами на кімнату. Монтують перегородки після зведення всіх зовнішніх і внутрішніх стін та установлення ригелей.
Перегородочні панелі піднімають універсальною чотириривітковою балочною траверсою з роликами, яка дозволяють вирівнювати навантаження на петлі. Монтаж починають в розмітки місця їх встановлення (фарбою на стіні, до якої будуть закріплювати перегородки).
У місцях приєднування до стін перегородки закріплюють вилочними скобами (рис. 1, ): по дві скоби на кожне місце приєднання перегородки.
Спочатку скоби ставлять із розсунутими кінцями вилки, які служать напрямними при монтажі перегородок. Після вивірення положення перегородки в плані і по вертикалі кінці вилочних скоб притискають до перегородки цвяхами з попереднім вибиранням борозни під них.
До перекриття (до стелі) панелі закріплюють стальними пластинами 2 або кутниками 6 через 1,5-2 м у шахматному порядку з обох боків (рис. 1).
https://dvpbud.ucoz.ua/4rtkr/t11/u11/1.jpg
Мал. 1 МОНТАЖ ВЕЛИКОПАНЕЛЬНИХ ПЕРЕГОРОДОК
а- розмітка і провішування в місцях примикання до капітальної стіни; б - наводка і установка; в- тимчасове закріплення і затягування кінців скоб; г - установка стельових закрепів; д - кріплення до стелі; е - кріплення до капітальної стіни;
1 - лінії розмітки' 2 – постіль з розчину; 3 - стоїка-підкіс; 4 - перегородка; 5 - стельове закріплення; 6 - плита перекриття; 7 – стальна скоба; 8 - дерев'яна пробка
Стальні пластинки вставляють у гнізда, просвердлені в перекритті і прикріплюють до перегородок цвяхами. Кутники прострілюють дюбелями в огороджуючі конструкції. При цьому перегородки затискаються між кутниками.
Панелі монтує ланка із чотирьох робітників: машиніст крана, такелажник 3-го розряду і два монтажника конструкцій (5-го і 4-го розряду). Такелажник підготовляє панель, піднявшись на помости, приймає траверсу і стропує перегородку за всі чотири монтажні петлі. Після спускається з помосту і відходить від панелі на 4-5 м. Тоді подає команду машиністу крана підняти панель на 200-300 мм. Якщо стропування виконано надійно, подає команду машиністу на продовження підйому і переміщення панелі до місця призначення. У цей час один монтажник лопатою подає розчин на опорну поверхню, а другий - розрівнює кельмою. Потім вони розкочують і розстеляють на розчинову постіль два шари толю для гідроізоляції панелі. Монтажники приймають панель на висоті 200-300 мм від розчинової постелі і заводять торцем у скоби, закріплені на стіні.
За сигналом одного з монтажників машиніст крана повільно опускає панелі на підготовлену постіль. Тоді монтажник при натягнутих стропах загинає скоби (рис. 1) і прибиває їх цвяхами до панелі. Незначні відхилення від проектного положення усувають за допомогою лома. Вертикальність панелі перевіряють рейкою-виском . Якщо потрібно, то виконують тимчасове кріплення перегородки. Потім машиніст крана по сигналу монтажника послаблює натяг строп, і монтажник, находячись на помості, відчеплює перегородку.
При установленні панелі перегородки під прогонами панель зупиняють на відстані 200 мм від перекриття і повільно опускають на підготовлену основу й тимчасово закріплюють гвинтовим затискачем. Постійне кріплення ставлять після остаточної вивірки панелі. Потім знімають тимчасові кріплення і закладають зазори між перегородкою і стіною клоччям або повстю, змоченою в гіпсовому розчині. Тепер використовують для цих цілей монтажну пінку. Необхідно, щоб шов не заповнювався на глибину 10-15 мм (для кращого зчеплення розчину). Законопачування (закладання швів) виконують для звукоізоляції, а між плитами перекриття і панелями перегородки ще і для осідання плит перекриття.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема: Контроль якості при монтажних роботах
Вимоги до якості монтажних робіт:
1. Не можна, щоб вертикальні шви між блоками співпадали зі швами між фундаментними блоками.
2. Перев'язування швів повинно бути не менше 1/4 довжини блоку.
3. Збірні конструкції необхідно монтувати на цементному розчині до початку тужавіння (затужавілий розчин водою не розбавляти).
4. Відхилення рядів блочної кладки від горизонталі на довжину 10 м допускається в межах 15 мм, розміри прорізів +15 мм.
5. Відхилення кутів блочної кладки від вертикалі допускається 10 мм на один поверх.
6. Товщина швів між горизонтальними блоками допускається 10-15 мм, окремих швів - не більше 20 мм.
7. Зміщення осей фундаментів допускається на ±10 мм, а осей балок ригелей ± 5мм.
Якість виконання монтажних робіт контролюють інженерно-технічні працівники будівельно-монтажної організації, технічного нагляду замовника, авторського нагляду проектної організації, інспекції державного архітектурно-будівельного контролю (ДАБК) згідно з вимогами СНиП 3.03.01-87 і технологічними картами.
При виконанні монтажних робіт перевіряють: відповідність збірних конструкцій проекту; правильність встановлення конструкцій відповідно до робочих креслень (вертикальність, горизонтальність, суміщення осей, товщина швів та ін.); щільність їх примикання до опорної поверхні і одна до одної в межах доступних відхилень; якість зварювання і заповнення стиків і швів; збереження конструктивних елементів і їх опорядження; виконання інших спеціальних вимог проекту.
Проміжному здаванню і прийманню схованих робіт підлягають такі конструкції і роботи: основи під фундаменти; фундаменти до їх засипання; опори ї місця спирання конструкцій; зварювання і захист сполучень елементів стиків від корозії; герметизація стиків і швів тощо.
При прийманні змонтованих конструкцій пред’являють такі документи: паспорти на збірні конструкції, видані підприємством-виготовлювачем; сертифікати на матеріали, які застосовувались при монтажі; сертифікати на електроди, які використовувались при зварюванні; робочі креслення конструкцій з нанесенням на них усіх відхилень від проекту, що допущені в процесі монтажу і узгоджені з проектними організаціями; журнали монтажних, зварювальних, антикорозійних робіт, заповнення і герметизація стиків; акти проміжного приймання змонтованих конструкцій; акти при зварюванні і зама налічуванні стиків; дані про результати інструментальної перевірки конструкцій; опис дипломів і посвідчень електрозварників, які працювали при монтажі конструкцій
Для забезпечення необхідної якості монтажних робіт використовують систему вхідного контролю, самоконтролю, операційного та приймального контролю.
Вхідний контроль здійснюють, приймаючи конструкції і деталі від постачальників на будівельному майданчику.
За зовнішнім виглядом і розмірами всі вони повинні відповідати вимогам проекту і не повинні мати відхилень, що перевищують допустимі Сніпами. В іншому випадку складається рекламація, яка разом з забракованої продукцією направляється на підприємство-виробник.
Самоконтроль якості робіт виконують безпосередні виконавці (ра
робітники, ланкові, бригадири) при провадженні окремих операцій.
Операційний контроль якості робіт покладено на виробників робіт і майстрів із залученням геодезистів і представників будівельної лабораторії.
Для підвищення ефективності контролю користуються схемами операційного контролю якості (СОКК), в яких наводяться ескізи конструкцій і вузлів із зазначенням допустимих відхилень по Сніпам, а також основні вимоги до якості; перелік операцій, що підлягають контролю, із зазначенням осіб, які здійснюють контроль (виконроб, майстер); склад контролю (що контролювати - правильність позначок, співвісність тощо); спосіб контролю (як і чим контролювати - візуально, нівеліром, теодолітом, сталевою рулеткою тощо); час контролю (коли і як часто контролювати - до початку монтажу, у процесі монтажу); вказівки про залучення до перевірки даній операції геодезистів, будівельної лабораторії; вказівки про необхідність пред'явлення даної операції як прихованої роботи.
Схеми операційного контролю якості знаходяться у виконавця робіт, майстра і бригадира.
Результати контролю з характеристикою дефектів і схемами контрольованих елементів фіксують в карти операційного контролю якості (КОКК).
Виявлені в ході операційного контролю дефекти, відхилення від вимог Сніп і проектів повинні бути виправлені до початку виконання наступних операцій.
Приймальний контроль виробляють виконроби і майстри, приймаючи у бригадирів виконані роботи та оцінюючи їх якість.
На приховані роботи, до яких відносяться пристрій підстав під фундаменти, зведення збірних та монолітних фундаментів, зварювання стиків випусків арматури, замонолічуваних згодом, складають акти.
При остаточному приймання змонтованих конструкцій необхідна наступна документація:
комплект робочих креслень конструкцій з написами, зробленими особами, відповідальними за виробництво робіт, про відповідність виконаних робіт цим кресленням або внесеним в них змін, погодженим з проектними організаціями;
заводські сертифікати, технічні паспорти та інші документи, що засвідчують якість матеріалів, конструкцій, деталей, матеріалів (сталь, бетон, зварювальні матеріали та ін), використаних при виробництві робіт;
документи лабораторних аналізів при зварюванні і замонолічуванні стиків;
опис посвідчень про кваліфікації із зазначенням присвоєних їм цифрових або буквених знаків;
матеріали геодезичних зйомок з перевірки розбивочних осей та встановлення конструкцій;
акти приймання прихованих робіт;
акти випробування окремих несучих конструкцій, якщо це потрібно за нормами або за проектом;
журнали виробництва монтажних, зварювальних робіт, замонолічування стиків, заповнення стінових панелей, виконання з'єднань на високоміцних болтах.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема: Техніка безпеки при монтажних роботах
Монтаж являє собою комплекс робочих процесів:
• - установлення елемента, що монтується і тимчасове його закріплення
• - остаточна вивірка встановлення
• - зварювання стиків,
• - замонолічування конструкції
Крім фізичного навантаження, монтажники постійно відчувають нервове напруження під впливом психологічних факторів (розуміння небезпечності падіння і травмування при виконанні робіт на висоті).
Це виникає при відсутності захисного огородження на робочих місцях, поривами вітру, що ускладнюють установку монтуємих деталей в проектне положення.
Аналіз причин травматизму при монтажі будівельних конструкцій говорить про те, що більша частина нещасних випадків пов’язана:
• - падінням монтуємих конструкцій
• - падінням робочих з висоти
• - недосконалістю і помилками при виборі монтажної оснастки
• - недосконалістю та несправним станом технічних засобів.
Робочі, що приймають участь в монтажі будівельних конструкцій, як правило, виконують монтажні роботи (на висоті більше 5 м безпосередньо з конструкцій або обладнання, коли основним засобом захисту працюючих від падіння з висоти є запобіжний пояс).
До монтажу і демонтажу будівельних конструкцій допускаються особи не молодше 18 років, які пройшли медичне обслідування, навчання, інструктаж і отримали дозвіл на виконання монтажних робіт.
Як виключення, до цих робіт допускаються учні ПТУ і технікумів у віці до 18 років, але не молодше 17 років при проходженні ними виробничої практики; при цьому обмежується час і обговорюється умови виконання монтажих робіт – не більш 4 годин в день під керівництвом і наглядом майстра виробничого навчання, який відповідає за забезпечення безпечних умов проходження виробничої практики.
До самостійного виконання монтажних робіт допускаються особи не молодше 18 років, які пройшли медичне обстеження, що мають стаж будівельних робіт не менше 1 року і тарифний розряд не нижче третього.
Робочі, які вперше допускаються до монтажних робіт, повинні працювати на протязі року під безпосереднім наглядом більш досвідченого робітника, призначеного з його погодження наказом керівника монтажної

Викладач: Ящук Оксана Анатоліївна
Електронна адреса: kokoyda@ukr.net